سایر خبرها
15 هزار هکتار از اراضی استان بوشهر برای مبارزه با ملخ های صحرایی سم پاشی شد
آلودگی در دست اجراء قرار گرفت. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهربا بیان اینکه سم پاشی در استان بوشهر به صورت هوایی و زمینی انجام می شود گفت: عملیات مبارزه با ملخ ها توسط 13 تیم سم پاش زمینی و یک تیم هوایی در استان در حال انجام است وی از عملیات سم پاشی تا 20 هزار هکتار اراضی استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: تاکنون 15 هزار و 100 هکتار از اراضی آلوده به ملخ صحرایی
کهگیلویه و بویراحمد در محاصره ملخ ها
کبنا ؛ طبق اعلام سازمان فائو در حالت خوش بینانه ملخ ها تا 4 یا 5 سال آینده مهمان ما هستند؛ ملخ هایی که تمام گیاهان سر راه خود را می خورند. معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر دراین باره می گوید: امیدواریم بتوان هجوم ملخ ها را مهار کرد، اما در حال حاضر باوجود انجام عملیات مبارزه، سطح و جمعیت ملخ ها در حال افزایش است. مبارزه با ملخ ها از آخرین نقطه استان در مرز مشترک دیلم با خوزستان و
مبارزه با هجوم ملخ ها در مرز کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر
شفقنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از مبارزه با هجوم ملخ ها در مرز استان با بوشهر خبر داد. شهرام عسکری با بیان این که وضعیت نگران کننده ای نسبت به هجوم ملخ ها در یزد وجود ندارد، بر لزوم اطلاع رسانی به موقع بهره برداران در صورت مشاهده جمعیت اولیه ملخ ها تاکید کرد. وی با بیان این که کهگیلویه و بویراحمد هیچ گونه وضعیت نگران کننده ای
مبارزه با هجوم ملخ ها در مرز کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر
جهاد کشاورزی هر منطقه به عنوان متولیان مربوطه، اطلاع رسانی کنند. وی خاطرنشان کرد: حمله ملخ ها را تنها در ارتفاعات و کوه های منطقه "بی بی حکیمه" و "کاکا مبارک" شهرستان گچساران هم مرز با استان بوشهر یه مقداری داشتیم که در حال سم پاشی منطقه هستیم و البته در این منطقه هیچ مزرعه و باغی وجود ندارد. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد
ملخ های صحرایی در جنوب استان کرمان زمین گیر شدند
: طبق برآورد کارشناسان حدود 60 تا 100 هزار هکتار پیش بینی سم پاشی داریم و این بدین معنی نیست که این میزان آلوده به ملخ صحرایی است بلکه ممکن است در یک منطقه چندین بار سم پاشی شود. ساردویی تصریح کرد: سم پاشی گسترده طی سال جدید انجام و همه دستگاه ها اعم از دولتی و خصوصی در این طرح مشارکت دارند. ** همه دستگاه ها در زمینه مبارزه با ملخ همکاری کردند مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی
پاکسازی هزار و 500 هکتار اراضی مغان از ملخ
مبارزه با آفت ملخ در منطقه با استفاده از سه دستگاه ماشین آلات مجهز تا اواخر خرداد ماه نیز ادامه می یابد. وی همچنین گفت: استاندار اردبیل برای تامین اعتبار مبارزه با ملخ ها و تهیه 15 تن سم مورد نیاز دستور لازم را صادر کرده و موضوع تحت کنترل کارشناسان جهاد کشاورزی قرار دارد. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل به عشایر و دامداران منطقه توصیه کرد که حداقل
40 هزار هکتار اراضی سیستان و بلوچستان مقابل با ملخ صحرایی سم پاشی شد
نیازهای استان برای این امر برشمرد و افزود: با توجه به گستردگی سطح مبارزه با این آفت این امر از توان جهاد کشاورزی استان به تنهایی خارج است بنابراین باید تمامی دستگاه ها در این راستا نقش ایفا کنند. موهبتی با اشاره به اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت ملخ ها به محصولات کشاورزی و باغی استان نداشته ایم، گفت: اگر اقدام جدی و قاطعی نداشته باشیم با ورود این آفت به محصولات کشاورزی؛ کشاورزان به عنوان
1500 هکتار از مراتع مغان برای مقابله با ملخ سمپاشی شد
مراکشی و ایتالیایی واقع شده است گفت: از بدو هجوم این ملخ ها به منطقه عملیات کنترل و مهار آغاز شده است و تاکنون این عملیات در هزار 500 هکتار از مناطق آلوده به کانون ملخ ها اجرا شده است. وی با اشاره به طرح پاکسازی این آفت از منطقه مغان، اظهار داشت: هم اکنون عملیات پاکسازی و امحا این ملخ ها توسط 2 گروه مجهز در منطقه در حال اجرا می باشد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل کانون
هجوم ملخ ها به مغان
به گزارش پایگاه خبری ربیع ، به نقل از جام جم ،علی علایی فرماندار شهرستان پارس آباد با اشاره به هجوم ملخ ها به مراتع مغان اظهار کرد: مبارزه با آفت ملخ مراکشی و ایتالیایی در سطح بیش از 20 هزار هکتار از مراتع شهرستان پارس آباد آغاز شد. وی افزود: امروز در خصوص هجوم ملخ ها به مراتع مغان بازدیدی با حضور مدیرکل جهاد کشاوری استان اردبیل و کارشناسان مبارزه با آفات از مراتع دشت فتحعلی داشتیم
افزایش 3 برابری مبارزه با ملخ صحرایی درجنوب کشور
آفت خطرناک در زمین های آلوده شش استان جنوبی (خوزستان، بوشهر، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان کرمان) ادامه دارد. وی سطح آلودگی ناشی از هجوم ملخ های صحرایی را (ازهفتم بهمن ماه تا کنون) بیش از252هزار هکتار اعلام و با اشاره به ریزش های انجام شده و تخم ریزی ملخ ها پیش بینی کرد این رقم به 400 هزار هکتار نیز برسد. مدیر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور ابراز داشت: از بهمن ماه سال گذشته تاکنون 138ریزش دسته های ملخ صحرایی داشته ایم که در نتیجه آن تعداد استانهای آلوده نیز به هشت استان افزایش یافته است. ...
توصیه های سازمان هواشناسی به کشاورزان استان های مختلف تا 20 اردیبهشت
دلیل انجام سم پاشی های گسترده جهت مبارزه با آفت ملخ کاهش میزان گرده افشانی در باغات خرما به علت افزایش دما برداشت محصولات گندم، کلزا و جو در ساعات آرام روز (تا قبل از عصر) جهت کاهش خسارات ناشی از ریزش بذر توسط وزش باد در روز های سه شنبه و چهارشنبه در استان های خوزستان و بوشهر انتقال کندوهای زنبورعسل به مکان های خنک تر و یا نزدیک باغات میوه هوادهی استخر
2500 هکتار اراضی آلوده به ملخ در دیلم سمپاشی شد
اعظم ناصری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: باتوجه به هشدارهای سازمان جهاد کشاورزی مبنی بر ورود ملخ ها به کشور و بویژه استان بوشهر، اقدامات لازم برای مبارزه با این آفت توسط تیم های کارشناسی دراین شهرستان آغاز شد. وی اظهارداشت: درپی بازدیدهای میدانی و ردیابی هایی که توسط کارشناسان این مدیریت دربهمن ماه 97 درسطح مزارع و مراتع این شهرستان انجام شد، محل هایی که به عنوان کانون تخم
مبارزه با ملخ صحرایی در بیش از 145 هزار هکتار انجام شد
دهقان آنلاین(اخبار کشاورزی ایران): به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمدرضا درگاهی در نشست ستاد مخاطرات بخش کشاورزی و مبارزه با ملخ صحرایی استان سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: اول بهمن ماه سال گذشته نخستین هشدار و اخطار از سازمان فائو مبنی بر احتمال حمله ملخ صحرایی به کشور داده شد. بدین منظور اطلاع رسانی به استان های مورد تهدید و تشکیل ستاد بحران مورد توجه
93 هکتار از اراضی فارس برای مبارزه با پوره ملخ سمپاشی شد
ادامه دارد. دبیری، با اشاره به برگزاری نشست ستاد مدیریت بحران در سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: رئیس این سازمان در این نشست در مورد استفاده از تمام امکانات و ظرفیت های فارس برای مقابله با این آفت کشاورزی تاکید کرد. او اظهار داشت: افزون بر فارس، استان های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، بوشهر، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد با ملخ صحرایی مواجه هستند و با آن مقابله می کنند و بنا به اعلام
مبارزه با ملخ صحرایی به هشتمین شهرستان سیستان وبلوچستان رسید
اسفند سال گذشته در این استان آغاز شد. مدیر جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت حدود 40 مرحله حمله ملخ صحرایی به این استان گزارش شد که 25 هزار و 840 هکتار مبارزه با ملخ بالدار و 13 هزار و 60 هکتار به پوره ملخ اختصاص داشت. وی با بیان اینکه هجوم ملخ های صحرایی به سیستان و بلوچستان در این مدت بی سابقه بوده است گفت: در سالهای 85، 88 و 93 مجموعا مبارزه با این آفت تنها در سطح 38
ملخ صحرایی هشت شهرستان سیستان و بلوچستان را درگیر کرد
سیستان و بلوچستان به ملخ پوره و 25هزار و 840هکتار به ملخ بالدار اختصاص دارد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: بیشترین سطح مبارزه با ملخ صحرایی در این استان با 13هزار و 60هکتار در شهرستان کنارک انجام شده است. وی افزود: بر اساس اعلام سازمان خواروبار کشاورزی(فائو) حمله ملخ به سیستان و بلوچستان همچنان ادامه دارد. زورقی با توجه به لزوم مبارزه با ملخ صحرایی از همه مسئولین و بهره برداران خواست در راستای مبارزه با این آفت بین المللی با سازمان جهادکشاورزی استان همکاری نمایند ...
در امان ماندن مزارع و باغات کشور از ملخ صحرایی ، تا کنون
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه ستاد مخاطرات بخش کشاورزی و مبارزه با ملخ صحرایی در زاهدان گفت : تاکنون هشت استان کشور مورد هجوم ملخ های صحرایی قرار گرفته اند که در 145 هزار هکتار از اراضی این استان ها مبارزه با این آفت انجام شده است. درگاهی افزود : در بین این استان ها ، استان های هرمزگان ، کرمان و سیستان و بلوچستان بیشتر آلوده شده اند. وی گفت : با
تشدید مبارزه با هجوم ملخ ها در مغان
و همچنین با توجه به اینکه همه ساله در این منطقه شاهد بروز آفت های مختلف به خصوص ملخ هستیم قطعا آمادگاه شهرستان پارس آباد ضروری است و پیگیر این موضوع خواهیم بود. خلیل نیکشاد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز به خبرنگار فارس گفت: از مسؤولان استانی انتظار داریم در تأمین سموم جهت سمپاشی و همچنین تکمیل ناوگان مبارزه شیمیایی، تکنولوژی شیمیایی و همچنین آمادگاه که در شمال استان ما است
تشدید مبارزه با هجوم ملخ ها در مغان
و همچنین با توجه به اینکه همه ساله در این منطقه شاهد بروز آفت های مختلف به خصوص ملخ هستیم قطعا آمادگاه شهرستان پارس آباد ضروری است و پیگیر این موضوع خواهیم بود. خلیل نیکشاد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز به خبرنگار فارس گفت: از مسؤولان استانی انتظار داریم در تأمین سموم جهت سمپاشی و همچنین تکمیل ناوگان مبارزه شیمیایی، تکنولوژی شیمیایی و همچنین آمادگاه که در شمال استان ما است
صادرات ماهیان در قفس های دریایی رونق می گیرد- اخبار استانها – همسو نیوز
به گزارش همسونیوز به نقل از تسنیم از نوشهر، علی رضا رفیعی پور امروز در حاشیه بازدید از پرورش ماهی در قفس های دریایی نوشهر با اشاره به اینکه ظرفیت های شیلاتی استان یکی از شاخص های مهم اقتصادی استان است، اظهار داشت: سالانه با تولید بیش از100 هزار تن انواع آبزیان پرورشی و دریایی جایگاه مهمی در فعالیت های شیلاتی کشور دارد. وی پرورش ماهی در قفس های دریایی را یکی از فرصت های خوب برای ایجاد
طرح مبارزه با علف های هرز در 24 هزار هکتار اراضی زنجان اجرایی می شود
شهرستان طارم هم گفت: از اسفند ماه سال گذشته آغاز و تاکنون در سطح 4 هزار و 500 هکتار علیه این آفت مبارزه شد. مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان گفت: طبق پیش بینی های انجام گرفته عملیات مبارزه با ملخ مراکشی در این شهرستان به 13 هزار هکتار خواهد رسید. حدادی مبارزه با آفت سن مادر در استان هم گفت: پیش بینی می شود امسال در سطح 15 هزار هکتار علیه سن مادر و 80 هزار هکتار علیه
مبارزه با آفت ملخ در هندیجان
از 11 بهمن ماه 97 ریزش این آفت از منطقه هندیجان در خوزستان آغاز شد و از آغاز این مساله سازمان جهاد کشاورزی عملیات رصد، پایش و سمپاشی را در دستور کار قرار داده و تاکنون در بیش از 13 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان با ملخ های بالغ مبارزه شده است. علیرضا محمدی ایسنا مبارزه با آفت ملخ در هندیجان ‹ ›
از صادرات انرژی خورشیدی تا پهلوگیری کاوشگر خلیج فارس در کیش
دریافت شده و به راحتی می توان انرژی تولید شده در این واحدها را به دیگر نقاط جهان صادر کرد. ** مبارزه باملخ صحرایی در جنوب کشور در دو هفته گذشته عملیات مبارزه با ملخ صحرایی درشش استان جنوبی آلوده به این آفت با سه برابر افزایش به حدود 150 هزار هکتار رسیده است. از هفتم بهمن ماه پارسال تا سوم اردیبهشت امسال تنها 50 هزار هکتار از زمین های آلوده به این آفت مبارزه شیمیایی صورت گرفته
هجوم ملخ های صحرایی به روستای گزیر بندرلنگه
هکتار از مزارع و زمین های کشاورزی بندرلنگه مبارزه با ملخ ها و بیش از صد هزار هکتار عملیات ردیابی انجام شده است. شهرستان بندرلنگه بیشترین نوار ساحلی و کوتاه ترین مسیر دریایی را با کشور های حاشیه خلیج فارس دارد. مدیر جهاد کشاورزی بندرلنگه گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده هیچ گونه خساراتی به مراتع و زمین های کشاورزی وارد نشده است. انتهای پیام/ر گسترش هجوم ملخ های صحرایی در هرمزگان
اقدامات و دستاوردهای سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان
خوزستان را دادیم که به دلیل بروکراسی موجود تاکنون این میزان محقق نشده است. وی با بیان اینکه در استان اصفهان 12 هزار هکتار بیابان زدایی انجام شده است، تصریح کرد: 5 نقطه استان اصفهان در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است. اقداماتی در بحث مبارزه با بیماری سالک انجام شده است که طعمه گذاری، لانه کوبی، سم پاشی و محو پاشی از جمله اقداماتی است که در این عرصه در سطح استان اصفهان در مناطق آلوده
سمپاشی هوایی برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی در بخش سندرک
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، سید افشین وحدانی افزود: با همکاری جهاد کشاورزی و مردم سمپاشی هزار و 250 هکتار از مراتع، دشت ها، و جنگل های روستا های گرو، سرمازغ، شیوه ای، درگیلو، مازغ کوریان، چراک، چاهنان، بن در، سمسیلی، تم بابل، قائم آباد و تیغ سیاه آغاز شده است. سید افشین وحدانی افزود: سوم اسفند پارسال وپانزدهم فروردین امسال چندین دسته ملخ صحرایی به دشت مازاوی روستای چراک بخش سندرک یورش بردندکه باسمپاشی جلوی خسارت به زمین های کشاورزی سندرک گرفته شد.
پیش بینی مبارزه 95 هزار هکتاری علیه آفت سن گندم در استان
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، از پیش بینی مبارزه 95 هزار هکتاری علیه آفت سن گندم در استان خبر داد. به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، حسین جعفری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امسال تولید 550 هزار تن و خرید 500 هزار تن گندم در استان پیش بینی شده است، اظهار کرد: در حال حاضر، مزارع گندم استان وضعیت مطلوبی دارد و تحقق این میزان تولید، مستلزم کنترل و مبارزه جدی و به موقع با آفات و بیماری
آفات کشاورزی در کردستان توسط 170 ایستگاه پیش آگاهی رصد می شود
افزود: احتمال طغیان آفات در سال جاری وجود دارد و سازمان جهاد کشاورزی کردستان آمادگی لازم برای مبارزه با هرگونه آفات و امراض نباتی دارد و تا امروز در سطح یک هزار و 100 هکتار از مزارع استان مبارزه با انواع آفات انجام شده است. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: 170 ایستگاه پیش آگاهی برای رصد آفات در استان کردستان از سال گذشته راه اندازی شده و امسال نیز فعالیت
تحت کنترل بودن آفت ملخ صحرایی در هندیجان
: در مدت اخیر یعنی یکی دو ماه گذشته کشور های حاشیه خلیج فارس ازعربستان گرفته تا ایران و کشور های دیگر آلوده به ملخ صحرایی شدند وبه تبع شهرستان هندیجان نیز آلوده به این آفت شده است که خوشبختانه با تمهیدات و اقدامات صورت گرفته می توان گفت که ملخ صحرایی در شهرستان در حال کنترل است. اسلامیان با اشاره به عملیات مبارزه با آفت ملخ بیان داشت: در این شهرستان انواع روش های سمپاشی در شهرستان شامل
سطح مبارزه با ملخ صحرایی از 133 هزار هکتار فراتر رفته است
شعار سال: سیدمحمدرضا میر در ارتباط با میزان مبارزه با ملخ های صحرایی در سطح کشور اظهار کرد: سطح مبارزه در کشور از 133 هزار هکتار فراتر رفته است، ولی همچنان همان 6 استان درگیر در جریان است. وی تصریح کرد: البته یک بخش کوچکی به صورت لکه ای در خراسان جنوبی در حدود 60 تا 70 هکتار به استان های درگیر مبارزه با ملخ صحرایی اضافه شده است. مدیر روابط عمومی سازمان حفظ نباتات همچنین در ارتباط