سایر منابع:
سایر خبرها
مسافران موج دوم کرونا را برای گیلان به ارمغان آوردند/20 درصد بستری ها غیر گیلانی هستند!
اند. رسول فرخی، نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان لاهیجان گفت: از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخواست کردم بیمارستان های 22 آبان و شهدای بازکیاگوراب احیا شود، زیرا بیمارستان دکتر پیروز جوابگوی بیماران به خصوص بیمارانی که از شرق گیلان مراجعه می کنند، نیست. وی ضمن تقدیر از تلاش های همه دست اندرکاران بیمارستان دکتر
کرونا سناریوی مرگبار تاریخ/ نفس های مشهد به شماره افتاده است
دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید می کند: در این 5 ماهه بخشی از کارکنان به جهت شرایط خاصی که بیماران کرونایی دارند، خود مبتلا شده اند که خوشبختانه اکثر آنان بهبود یافته اند یا اینکه رو به بهبودی هستند؛ مشکل دیگر هم در بحث خستگی نیرو ها و فشردگی بالای کار ها بود. خوش خبری های کرونا در اوج تلخی ها بدیعی اظهار می کند: در ماه های اخیر شاهد افزایش تجهیزات حوزه درمان همچون دستگاه های سی تی اسکن، به
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم: تجمع 40 موتورسوار در یک خانه چه معنا دارد؟
شفقنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه درمان ویروس کرونا روی تخت بیمارستان نیست، گفت: بهترین روش استفاده از ماسک، عدم تجمعات و عدم حضور در مراسم هایی از جمله عزاداری و عروسی و پیشگیری است. به گزارش شفقنا، پس از اینکه قم به استان هشدار در خصوص ویروس کرونا رسید، دکتر قدیر رییس دانشگاه علوم پزشکی در جلسه ای که با حضور معاون بهداشتی و مسولان این معاونت برگزار شد، بر رعایت و نظارت
کمبود پرستار در اصفهان با اخذ سهمیه مناسب نیرو جبران می شود
چند روز گذشته مریم حضرتی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تامین اعتبار جذب سه هزار نیروی انسانی در کشور با اولویت پرستار و با موافقت سازمان برنامه و بودجه خبر داد. شیما صفازاده مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هرگاه از طرف وزارت بهداشت سهمیه ای برای جذب نیروی جدید در نظر گرفته شود این امر به صورت متعادل و بر اساس
ضریب پرستار به تخت در استان مرکزی بسیار پایین است
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب ؛ ظهر امروز جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا با حضور جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و تقوی نژاد معاون توسعه وزارت بهداشت و جمعی از مسئولین استانی در سالن غدیر استانداری مرکزی برگزار شد. جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه گفت: با توجه به قرارگیری استان در کریدور مواصلاتی کشور، مشکل بزرگ رفت و آمد کارگران از استان
نیروهای شرکتی نظام سلامت، دیده می شوند
تامین نیروی انسانی به رعایت طرح طبقه بندی مشاغل قانون کار و استفاده این نیروها از خدمات رفاهی مشابه سایر کارکنان به دانشگاه های علوم پزشکی کشور، ابلاغ شده است. کامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درباره جزئیات این بخشنامه جدید توضیح می دهد: در راستای برقراری عدالت در نظام پرداخت همکاران عزیز شرکتی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور و موسسه های
نیروهای شرکتی حوزه بهداشت و درمان در پی استعفا و رها کردن کار هستند
به بستری 200 بیمار کرونایی نزدیک شویم برای بستری دیگر بیماران نگرانی وجود دارد. وی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی نگران پاییز و زمستان هستیم، افزود: سیاست دانشگاه علوم پزشکی اراک این است که بهداشت را سدی برای درمان کنیم، با ورود کارشناسان بهداشتی به موضوع کرونا تلاش شد که فشار اضافی به حوزه درمان وارد نشود و از طرفی کادر درمان مدیریت شد. رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک با
آزمون بکارگیری 157 نیرو در دانشگاه علوم پزشکی لرستان شهریور برگزار می شود
استخدامی کمتری داشته اند در این آزمون لحاظ شود. وی با بیان اینکه این تعداد معادل هفت درصد کل ظرفیت آزمون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد گفت: علوم پزشکی لرستان ازسال گذشته تاکنون اقدامات موثری در راستای جذب نیرو داشته و تقسیم این نیروها عادلانه، بر اساس جمعیت و نیاز شهرستانها است. معاون توسعه و منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی لرستان اضافه کرد: آزمون استخدامی 98 نیروی شرکتی
هیچ کس نمی تواند آینده ویروس کرونا را پیش بینی کند
بوده است. مختاری آزاد با اشاره به افزایش حجم کار آزمایشگاه دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: همکاران آزمایشگاه نیز همانند کادر درمانی و پرستار خسته شده اند. به طوری که از اول اسفند تاکنون، به دلیل حجم نمونه هایی که به آزمایشگاه ارسال می شود تا نیمه های شب مشغول کار هستند و گاهی تعداد نمونه ها به روزی 900 مورد نیز می رسد. استاد ویروس شناسی دانشکده بهداشت دانشگاه
مرکز تخصصی قلب در چالوس راه اندازی می شود
کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ظرفیت مناسبی برای تقویت زیرساخت های درمانی استان است. استاندار مازندران ادامه داد: دستگاه های اجرایی به موضوع اهلیت در انتخاب سرمایه گذار توجه ویژه ای داشته باشند تا طرح های در دست اقدام دولت در زمان مقرر به مردم خدمات دهند. انتهای پیام/ س
استان مرکزی جزو بهترین استان های کشور در مقابله با شیوع ویروس کرونا بود
این ویروس است. معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: به ازای هر یک هزار نفر در ایران کمتر از یک و هفت دهم تخت بیمارستانی و در بخش دولتی یک و 2 دهم تخت وجود دارد اما در برخی از کشورهای اروپایی به ازای هر یک هزار نفر 6 تا هفت تخت وجود دارد و با وجود برخورداری از این امکانات باالقوه مشکلات کمبود تخت در بیمارستان های این کشورها مشکل ساز شده است. جان بابایی اظهار
پیشگیری از افزایش تعداد مبتلایان و فوتی های کرونا در دستور کار مسئولان
استان مرکزی در این فرآیند خوش بدرخشد. دکتر تقوی نژاد معاون منابع توسعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم به اختصاص 70 میلیارد تومان استان مرکزی به منظور مقابله با این ویروس اشاره کرد و گفت: حدود یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی کشور و با موافقت مقام معظم رهبری برداشته و تاکنون 30رصد آن به دانشگاه های علوم پزشکی در استان ها تخصیص داده شده است. نماینده ولی فقیه در استان هم با
60 درصد از ظرفیت بیمارستان های استان مازندران در اختیار بیماران کرونایی است
جهت پیشگیری از توسعه و پیشرفت در جامعه که باید بهداشت فردی و اجتماعی رعایت شود و استفاده از ماسک نیز ضروری است. اکنون نیز بیماران در سطح بستری هزارو 589 نفر و تمام شهرهای استان در وضعیت قرمز هستند و شهرستان آمل بالاترین آمار را دارد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: فاصله گذاری مناسب در فعالیت های اجتماعی و عدم برگزاری تجمعات و اجتماعات بزرگ باید جدی گرفته شد و
تهیه دستگاه اخذ پلاسمای بیماران بهبود یافته از کرونا در بوشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فرهاد عباسی شامگاه چهارشنبه در نشست با عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان استان اظهار داشت: بیمارستان اورژانس هسته ای بوشهر مراحل پایانی اتمام احداث خود را سپری می کند و بنا به برنامه ریزی به عمل آمده تا پاییز امسال به بهره برداری خواهد رسید. فوکال پوینت علمی
خوزستان از وضعیت قرمز کرونا خارج شد/ توقف پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان های اهواز / رازی، تنها ...
دکتر فرهاد ابول نژادیان اظهار کرد: استان خوزستان امروز (7 مردادماه) پس از گذشت حدود دو ماه، از وضعیت قرمز کرونا خارج شد و هم اکنون در وضعیت هشدار قرار دارد. وی افزود: خارج شدن از وضعیت قرمز به دلیل همکاری مردم در استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تلاش های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان بوده است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مردم تصور نکنند با
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا: محصولات پالایشگاه آناهیتا تحریم پذیر نیست
سطح استان ها دیده می شود. وزارت بهداشت برای ترمیم این وضعیت قرارداد و تفاهمی را با قرارگاه امضا کرد که براساس آن قرار شده است که قرارگاه 19 هزار تخت بیمارستانی را همکاری دانشگاه های علوم پزشکی احداث کند. وی گفت: از این 19 هزار تخت تا امروز 7200 تخت بیمارستانی تبدیل به قرارداد شده که یک هزار و 50 تخت بیمارستانی تکمیل و تحویل شده است و حدود 6200 تخت بیمارستانی در حال احداث و اجرا است.
پرستاران بومی بروجرد در بیمارستان های شهرستان جذب می شوند
بروجرد و اشترینان در مجلس خاطرنشان کرد: همچنین طبق اعلام معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی استان مقرر شد چنانچه افراد بومی شهرستان نیز در رشته پرستاری، متقاضی اشتغال در بیمارستان های شهرستان هستند به شبکه بهداشت و درمان بروجرد مراجعه کنند. انتهای پیام
دانشکده پرستاری بوکان در آستانه انحلال
کرد که در صورت اعلام نیاز، مجوز استخدام هفت نفر برای هر کدام از این دانشکده ها را صادر می کند؛ اما شبکه بهداشت و درمان بوکان در زمان معین اعلام نیاز نکرد و عملاً به دانشگاه علوم پزشکی پاسخ منفی داد. همچنین دانشکده پرستاری بوکان در گذشته دارای 2 نفر عضو هیئت علمی بود که محمد عباسی، مدیر شبکه بهداشت و درمان با دلایلی عجیب و غیرمنطقی و با فشار به دانشگاه علوم پزشکی آنها را اخراج و یا
بهبودی زخم های کهنه پیکر سلامت در بوشهر
نیکوکاران در بخش سلامت جذب شده است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در هفت سال گذشته افزایش تخت های اورژانس بیمارستانی به 322 تخت و توسعه چهار بخش اورژانس در استان از دیگر گام های موثر در تقویت زیرساخت های بیمارستانی است. وی یادآور شد: همچنین احداث بیمارستان 110 تختخوابی اورژانس بوشهر نیز با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نیروگاه اتمی از جمله پروژه های مهم
120 پرستار جدید در بیمارستان های مشهد به کارگیری شدند
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تاکنون 120 نفر در قالب کادر پرستاری جدید متشکل از پرستار، کمک پرستار و نیروی خدمه شرکتی برای خدمت در بیمارستان های کرونایی در مشهد به کارگیری شده اند. امیررضا صالح مقدم ، افزود: 240 پرستار جدید در قالب انعقاد قرارداد 89 روزه کادر پرستاری این دانشگاه به کمک کادر درمان بیماران کرونایی در بیمارستان های مشهد آمده اند که تاکنون 50 درصد از آنان به کارگیری
برنامه وزارت بهداشت برای راه اندازی 13000 تخت بیمارستانی در طول یکسال
، بعد انقلاب دانشگاه های علوم پزشکی در همه استان ها ایجاد شد و این دانشگاه ها پزشکان، پرستاران و کادر درمانی زیادی تربیت کردند و امروز ثابت شده است نیروی انسانی مهمترین عامل غلبه بر کروناست که این تربیت نیروی انسانی امروز به داد مردم رسیده است. امروز تمام تلاش وزارت بهداشت این است که فارغ التحصیلان علوم پزشکی تبحر و مهارت بیشتری داشته باشند . جان بابایی درباره زیرساخت های حوزه سلامت گفت
فعالیت 1200 مرکز خدمات سرپایی 16 ساعته در کشور
دانشگاه های علوم پزشکی در هر استان بزرگترین تصمیم را گرفت. آقای دکتر جان بابایی با اشاره به تربیت نیرو های های زیاد از جمله پزشک، پرستار و کادر پزشکی و درمانی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور افزود: امروزه ثابت شده مؤثر ترین عامل موفقیت و غلبه بر کرونا در هر کشور، فقط نیروی انسانی است. وی ادامه داد: این نقطه قوت یعنی تربیت نیروی انسانی باید تقویت شود تا دانش آموختگانی که از دانشگاه بیرون می آیند مهارت بیشتری را کسب کرده باشند. آقای دکتر جان بابایی گفت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تلاش دارد تا افرادی که از دانشگاه های علوم پزشکی دانش آموخته می شوند دارای مهارت خاص باشند. ...
اخذ مجوز استخدام قراردادی 157 نفر در رشته های بهداشتی و درمانی
به گزارش خبرنگار مهر ، علی مهرزاد صفدری امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به پیگیری های به عمل آمده از جانب رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و همکاری های مستمر معاون درمان، تعداد 157 نفر، مجوز استخدامی قراردادی در رشته های بهداشتی درمانی برای همه شهرستان های استان لرستان اخذ شده است. وی گفت: مراحل اداری این امر از اواخر سال 98 تاکنون با هماهنگی وزارت بهداشت انجام شده است. معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: سهمیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان حدود 7 درصد از کل آزمون وزارت بهدا ...
پیگیری برای تحقق دانشگاه علوم پزشکی بروجرد
به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ مقصودی امروز در این خصوص به خبرنگاران ، اظهار کرد: در جریان دیدار حضوری با دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونین وزارت؛ این مهم مطرح شده که قول مساعد وزارت خانه داده شده و برای این مهم دستور پیگیری صادر کرده است. او با اشاره به اهمیت این موضوع ،افزود: در ادوار گذشته این مهم پیگیری نشده و یا به آن اهمیت داده نشده و مجمع نمایندگان لرستان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی نیز بر این مهم تاکید داشته و از موضوع حمایت می کنند.
احداث دانشگاه علوم پزشکی مطالبه جدی مردم بروجرد است
در آینده امکان توسعه آن وجود دارد. نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس تصریح کرد: موانع احداث بیمارستان خصوصی امام رضا(ع) در شهرستان مرتفع شده و در حد انتخاب پیمانکار است. گودرزی خاطرنشان کرد: از لحاظ بیمارستان و تجهیزات به مرحله قابل قبول رسیده ایم و در حال حاضر احداث دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی از مطالبات جدی مردم است. وی اضافه کرد: تا زمانی که دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی در شهرستان ایجاد نشود عمده مشکلات درمان حل نخواهد شد. انتهای پیام
وعده استخدام پرستاران عملی نشد
را به پرستاران داده بود. به گفته او، حدود 200 پرستار در این استان قراردادهای 89روزه دارند که حقوق ماهانه یک میلیون و 800 هزارتومان دریافت می کنند. البته طاهره زاهدصفت، سرپرست اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان، عمل نکردن وزارت بهداشت به فراخوان داده شده در اسفند سال گذشته را مشکل جذب این پرستاران عنوان می کند و می افزاید: این بخش از کادر درمانی از سر اجبار حاضر به امضای قراردادهای 89روزه شدند
یک پرستار گفت :در حال نابود شدن هستیم
مشکلات حوزه بهداشت و درمان به شمار می آید. سال 97 بود که خبر مهاجرت پرستاران اوج گرفت و در پی آن اعلام شد برخی پرستاران در حال ترک کشور هستند. با وجود اینکه صحت چنین ادعایی تاکنون تایید نشده اما کمبود پرسنل بیمارستانی و درمانی از قبیل پرستاران در کنار کمبود تجهیزات پزشکی و بیمارستانی از همان زمان یکی از معضلات اصلی بخش بهداشت و درمان کشور محسوب می شود. آن روز ها مسئولین معتقد
راه اندازی دانشکده داروسازی کردستان در دستور کار است
کردستان نماینده مردم کردستان و عضو هیئت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از پردیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بازدید کرد. محسن فتحی در نشست هم اندیشی با رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ضمن قدردانی از تلاش ها و دلسوزی های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان در سنگر مقابله با کرونا گفت: سختی کار حوزه سلامت در ماه های اخیر به خوبی به مردم نشان داده شد و همگی
دریافتی پرستاران هیچ تناسبی با کار و تلاش آنها در شرایط کرونایی ندارد
کرونایی در حالی بسیار طاقت فرسا و دشوار است که حتی زمان مراقبت و تعداد بیماران پس از گذشت چندین ماه کاهش پیدا نکرده و حتی حقوق و کارانه آنها نیز نسبت به سال گذشته هیچ تغییر نداشته و فوق العاده ویژه و پاداشی هم دریافت نکرده اند. کارانه پرستاران نسبت به سال گذشته هیچ تغییری نداشته است این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزیر بهداشت و درمان باید جذب پرستار و کادر درمانی را در
افزایش مبتلایان به بیماری کرونا در گیلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه سرا، انوش دهنادی مقدم ظهر امروز(شنبه، 6مرداد) در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در محل سالن جلسات فرمانداری صومعه سرا با گرامیداشت یاد و خاطره 26 شهید خدمت گیلان اظهار کرد: حدود 60 درصد شهدای خدمت کشور پزشک، 20 درصد پرستار و 20 درصد پشتیبان بیمارستان ها بودند. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه کووید 19 رفتارهای عجیب دارد و یک