سایر منابع:
سایر خبرها
دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی: لغو تحریم ها تنها راه بازگشت آمریکا به برجام است
دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی گفت: بازگشت آمریکا به برجام اهمیتی ندارد، حرف ما لغو تحریم های ظالمانه است. مجتبی شاکری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی یکتاپرس با اشاره به اینکه برجام می بایست در راستای رفع تحریم های ظالمانه ملت ایران عمل می کرد و اکنون نیز طرف های غربی برای حفظ برجام راهی جز این ندارند، اظهار کرد: تأکید مقام معظم رهبری در رابطه با برداشته شدن تحریم ها برای این بود
غرب به دنبال رفع تحریم نیست
گفته های مقام معظم رهبری باید به فکر بی اثر کردن تحریم ها باشیم، وقتی طرف مقابل به تعهدات خودش در برجام عمل نمی کند، معنی ندارد که جمهوری اسلامی به همه تعهداتش عمل کند. فلاح با بیان اینکه برنامه ریزی باید بر اساس اداره کشور در بهترین شرایط باشد، افزود: ما مسئولان باید اقتصاد و سیاست های کشور را به گونه ای برنامه ریزی کنیم که با وجود همه تحریم ها نیز بتوانیم به بهترین نحو کشور را اداره کنیم.
دوران مصالحه و فرصت سوزی گذشته است/ مسوولان باید در خط مقدم عمل به منویات امام خامنه ای باشند
از سوی مجلس شورای اسلامی تصویب شده، جاده یک طرفه برجام را به مسیر دو طرفه تبدیل کرد. این مقام مسوول با بیان اینکه غربی ها تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران اعمال و سپس تلاش کردند برای رفع این محدودیت ها از کشورمان امتیاز دریافت کنند، ادامه داد: در واقع می توان اذعان کرد برجام توافقنامه نامتوازن است از این رو مشاهده می شود غربی ها با ابزار پیش بینی شده درصدد سوءاستفاده هستند.
مواضع هسته ای رهبر انقلاب هوشیارانه و منصفانه بود / وقت کوتاه آمدن نیست
غنی سازی 20 درصدی اظهار کردند: تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهّدات برجامی، تصمیم درستی است؛ کاملاً تصمیم منطقی و عُقلایی و قابل قبولی است. وقتی طرفِ مقابل، تقریباً به هیچ کدام از تعهّدات خودش در برجام عمل نمی کند، معنی ندارد که جمهوری اسلامی به همه تعهّدات خودش در برجام عمل کند؛ لذا از مدّتی پیش تدریجاً بعضی از تعهّدات را لغو کردند، اخیراً هم تعهّدات دیگری را کنار گذاشتند. و البتّه اگر چنانچه آنها
حرکت متناظر برجامی
استنکاف رئیس جمهور، از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی برای اجرا ابلاغ شد. البته پیش تر نیز مقام معظم رهبری از راهبرد متناظر یعنی گام به گام شدن اجرای تعهدات هسته ای در برجام سخن گفته بودند که متأسفانه جامه عمل پوشانده نشد.رهبر انقلاب اسلامی روز جمعه 19 دی که به مناسبت سالروز قیام مردم قم به صورت زنده و مستقیم با مردم سخن می گفتند، مجددا نقشه راه مواجه با تحریم را ترسیم کردند و تلویحا از عملی
تحریم ها تا سوم اسفند لغو نشود بازرسان آژانس را اخراج می کنیم
بدون رفع تحریم ها بازگشت آمریکا به برجام حتی ممکن است به ضرر کشور هم باشد . مقام معظم رهبری، تصمیم مجلس و اقدام دولت برای کاهش بخش دیگری از تعهدات برجام را کاملاً درست و عقلانی دانستند و گفتند: عمل کردن جمهوری اسلامی به همه تعهدات خود در شرایطی که طرف مقابل به همه تعهدات خود عمل نمی کند، بی معنی است . تعهد در برابر تعهد ایشان افزودند: البته اگر آنها به تعهدات خود بازگردند ما نیز
علیپور: اگر آمریکا به برجام بازگردد به تعهداتمان عمل می کنیم
به گزارش پایگاه خبری تیترنیوز ، محمد علیپور با اشاره به اقدام اخیر ایران در خصوص آغاز غنی سازی 20 درصدی اورانیوم گفت: واکنش کشورهای اروپایی نسبت به خبر آغاز غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در کشور ایران نشان از اهمیت این اقدام دارد، در موضوع برجام تعهدانی برای ما و تعهداتی هم برای طرفین معاهده درنظر گرفته شده بود که ما به تمامی تعهداتمان عمل کردیم ولی آن ها به تعهدات خود عمل نکردند، ایران نیز اکنون با
غربی ها برجام را خراب کردند/ آمریکا به دنبال تضعیف توان نظامی ایران است
اروپا در برجام اظهارداشت: در توافق هسته ای شاهد بودیم که طرف های مقابل ایران التزامی به معاهده چندجانبه و بین المللی نداشتند، به آن عمل نکردند و یک طرفه آن را پاره کردند. عملا غربی ها با عدم اجرای تعهدات خود برجام را خراب کردند. آقاتهرانی در ادامه گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه غربی ها در تلاش برای مضمحل کردن توان موشکی ایران هستند، گفت: آمریکا و اروپا می خواهد با تضعیف توان
نباید به ظرفیت های خارجی امید داشت/ آدرس غلط به مردم ندهید
شده است. وی گفت: از سوی دیگر غربی ها هم در برجام تعهداتی داشتند اما به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند و نباید برخی از افراد به مردم آدرس غلط بدهند که عدم توجه اروپائی ها به تعهداتشان به دلیل حضور ترامپ بوده و با آمدن بایدن مشکلات حل میشود. نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: ما باید از گذشته درس بگیریم و از یادمان نرفته که همین تیم فعلی از سال 82 تا 84 مذاکره کرد و همه فعالیت های صنعت هسته ای کشور تعطیل شد اما چیزی جز مشکلات هسته ای عاید کشورمان نشد. کد خبر 5118227 زهرا علیدادی ...
عمویی: اصلی ترین خواسته ایران در برجام رفع تحریم ها است
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو ، ابوالفضل عمویی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع نوع مواجهه با اروپا و آمریکا، راهبرد کلان ما را در این مسیر مشخص کرد. بر این اساس مهم ترین موضوع ما رفع تحریم ها علیه ایران است و بازگشت به برجام موضوع اصلی ما نیست. وی تاکید کرد: رفع موثر تحریم ها خواسته اصلی جمهوری اسلامی ایران بوده و بازگشت آمریکا به
تروییکای اروپا بجای موضع گیری علیه ایران، تعهداتش را اجرایی کند
امضاء خودشان را قبول ندارند و هیچ کدام از منافع ایران در برجام را محقق نکرده اند. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تعهدات برجامی اش را اجرایی کرده اما در مقابل اروپایی ها با پیروی از سیاست آمریکا فقط دست روی دست گذاشته و فرصت سوزی کرده اند. این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: موضع گیری ضدایرانی تروییکای اروپایی امضاء کننده توافق هسته ای محلی از اِعراب ندارد زیرا رفتارشان نیز
10 نکته رهبر انقلاب درباره برجام و رفع تحریمها
ما تمام بشود. 5- مسئله ی خسارتها که جزو مطالبات ما است در مراحل بعدی دنبال خواهد شد. 6- تصمیم مجلس و دولت در باب لغو تعهّدات برجامی، کاملاً تصمیم منطقی و عُقلایی و قابل قبولی است. 7- وقتی طرفِ مقابل، به تعهّدات خودش در برجام عمل نمیکند، معنی ندارد که جمهوری اسلامی به همه ی تعهّدات خودش عمل کند. 8- اگر آنها به تعهّداتشان برگردند، ما هم به تعهّداتمان
غنی سازی 20 درصد اقدامی در مقابل بدعهدی های برجامی اروپا است
های مکرر از سوی اروپایی ها انجام شده است. وی با اشاره به اینکه کشورهای حاضر در برجام تعهدات زیادی بر عهده دارند که هیچ کدام از آنها را اجرایی نکرده اند، ادامه داد: بر این اساس شاهد هستیم برخی از تعهداتی که کشورمان در برجام بر عهده داشت، مطابق مفاد برجام و قانون مجلس تعلیق شده تا اروپایی ها به تعهداتشان عمل کنند. این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در واقع می توان اذعان کرد
جوزدگی دولت باعث اجرای یک طرفه برجام شد/تعهدات یک سویه پایان یابد
اینکه آقایان بروند و تعهداتی را انجام دهند بدون آنکه طرف مقابل به تعهداتش عمل کند، درخواست رهبر معظم انقلاب نبود. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: ما به همه تعهدات خود در برجام عمل کردیم و زمان را از دست دادیم و الان برای آنکه به همان زمانی که قبل از برجام بودیم بازگردیم، باید هم زمان و هم منابعی را برای این کار هزینه کنیم. مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره اقدام راهبردی
تعهد در برابر تعهد در برجام/ بازگشت آمریکا به برجام مهم است؟
برجام معنا می دهد البته مسئله خسارت ها که جزو مطالبات ما است در مراحل بعدی دنبال خواهد شد، اما بدون رفع تحریم ها بازگشت آمریکا به برجام حتی ممکن است به ضرر کشور هم باشد. در این موارد به مسئولان در قوای مجریه و مقننه گفته شده که با دقت و رعایت کامل ضوابط پیش بروند." ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم درباره سخنان مقام معظم رهبری در ارتباط با قانون اقدام راهبردی
رضازاده: غنی سازی 20 درصد اورانیوم مصوبه قانونی مجلس است
دارو بودیم. وی افزود: آمریکا با بدعهدی به تعهداتش عمل نکرد و همین روند را هم اروپایی ها ادامه دادند. روز به روز هجمه و فشار علیه ایران افزایش پیدا کرد و در همین شرایط مجلس انقلابی طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها را به جریان انداخت طرحی که در نهایت بعد از تأیید شورای نگهبان به قانون تبدیل شده و برای اجرا به دولت ابلاغ شد. رضازاده توضیح داد: طبق این قانون دولت
عضو هیات رییسه مجلس: اگر تحریم ها لغو نشود، سوم اسفند بازرسان آژانس اخراج می شوند
گسترش سلاح هسته ای معروف به ان پی تی را اجرا می کند. دولت با تصویب آیین نامه ای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را منوط به تصمیم شورای عالی امنیت ملی کرده بود. در مقابل محمدباقر قالیباف، رییس مجلس، آیین نامه دولت را ابطال کرده است. مقام معظم رهبری ، روز جمعه ضمن حمایت از اقدام مجلس درباره افزایش سطح غنی سازی به 20 درصد، گفته بود که اگر غرب به تعهدات خود در برجام
اقدامات متقابل ایران برای مقابله با بدعهدی طرف های مذاکره آغاز شده است/ رفع تحریم ها اولویت است نه ...
فداحسین مالکی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا ، با اشاره به فرمایش روز گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه بازگشت آمریکا به برجام بدون رفع تحریم ها اهمیتی ندارد، گفت: مقام معظم رهبری بهترین فرمایش را در این باره داشته زیرا ما به برگشت یا عدم برگشت آمریکا به برجام کاری نداریم و برای ما عمل به تعهدات و رفع تحریم ها مهم است. نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای ا
منطق برجامی ایران؛ تعهد تنها در برابر تعهد
وجود تحریم ها باشد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در مورد لغو تحریم ها، مجلس مصوبه خود را به عنوان اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها با همین رویکرد و نگاه تصویب کرد و نمایندگان مجلس از جهت اینکه بر اساس منویات رهبری حرکت کردند، خوشحال هستند. وی تصریح کرد: مجلس در مصوبه خود تاکید دارد، جمهوری اسلامی ایران تنها تعهد را در مقابل تعهد می پذیرد، در حالی که طرف
لغو تحریم ها شرط بازگشت آمریکا به برجام/سیاست راهبردی ایران
آنها تحریم ها علیه ایران را لغو نکنند، بازگشت به برجامشان برای ایران نه تها سودی ندارد بلکه ضررهم دارد. علاوه بر آن، رهبری نسبت به جبران خسارت های وارده به ایران از سوی آمریکا از زمان خروج از برجام هم اینطور فرمودند که می توان این موضوع را در مرحله بعدی از آمریکایی ها مطالبه کرد و به عبارت دیگر لغو تحریم ها اولویت بالاتری برای ما دارد. همچنین، در سخنان اخیر رهبری نسبت به کاهش
سخن قطعی و پایانیِ جمهوری اسلامی
اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی در چهل وسومین سالگرد قیام حماسی مردم قم، حاوی بخش های متعدد و متنوعی بود که از جمله آن ها تأیید صریح مصوبه اخیر مجلس در اقدام راهبردی در لغو تحریم ها و کاهش تعهدات ایران و تأکید ایشان بر اجرای حتمی این مصوبه و نیز موارد دیگری بود که از آن نکات به سخن قطعی و پایانی جمهوری اسلامی یاد کردند. معنی و مفهوم واضح تصریح بر سخن قطعی و پایانی ، این است که اگر تاکنون برخی از
کاسه صبر ایران حدی دارد؛ غنی سازی 20 درصد را از سر می گیریم
معاهده و مفاد برجام ندارد مضاف بر این که NPT مجاز به اجازه غنی سازی 20 درصد را به کشورهای عضو می دهد. این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که پیام این اقدام ایران آن است که بیشتر از این نمی توانیم منتظر باشیم که طرف های مقابل فرصت سوزی کنند، صبر جمهوری اسلامی ایران اندازه ای دارد و اگر طرف های دیگر نمی خواهند به برجام به عنوان یک معاهده و توافق نامه بین
غنی سازی 20 درصد خلاف برجام است؟
پادمان و هم براساس برجام قانونی است، گفت: اسنپ بک ایران هم بازگشت به وضعیت قبلی خود و کنار گذاشتن تعهداتش است و این ما هستیم که اسنپ بک را اجرا کردیم. غنی سازی 20 درصد به لحاظ نیاز راکتور است و اینگونه نیست نیاز فوری داشته باشیم ما براساس قانون مجلس مکلف به اجرا هستیم. قانون مجلس می گوید اگر طرف مقابل به تعهداتش عمل کرد مجلس می تواند تصمیم دیگری بگیرد. اگر طرف های مقابل تعهداتشان را اجرا کردند ما هم
طرح مجلسی ها برای مقابله با تصمیمات سران قوا
هم به تعهدات مان به طور کامل عمل خواهیم کرد البته که جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که در بین کشورهای عضو برجام صد درصد تعهداتش را اجرایی کرد این بدعهدی آمریکا و فرصت سوزی اروپایی ها بود که کار را به اینجا رساند، لذا باز هم تاکید دارم که این اتفاق در چارچوب NPT انجام شده که به کشورهای عضو اجازه غنی سازی 20 درصد را می دهد. وی ادامه داد: ما نمی خواهیم در برجام یکطرفه بمانیم دیگران هم ب
رهبر انقلاب به آمریکایی ها: اصراری نداریم به برجام بازگردید /تعهد در مقابل تعهد
در این زمینه ها با دقت و رعایت کامل ضوابط پیش بروند و عمل کنند. رهبر انقلاب فرمودند: نکته دوم اینکه تصمیم مجلس و دولت درباب لغو تعهدات برجامی تصمیم درست، منطقی و عقلایی است و قابل قبولی است. وقتی طرف مقابل به هیچکدام از تعهداتش در برجام عمل نمی کند معنی ندارد که جمهوری اسلامی به همه تعهدات خودش در برجام عمل کند. ایشان اظهار داشتند: لذا از مدتی پیش تدریجا برخی تعهدات لغو شد و
غنی سازی 20درصدی پاسخی به بدعهدی طرفین برجام است
جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ،با اشاره به واکنش کشورهای اروپایی به آغاز فرآیند غنی سازی 20 درصدی اورانیوم در ایران،گفت: جمهوری اسلامی همه تعهدات خود را در برجام از جمله کاهش سطح غنی سازی، کاهش ذخیره سازی و تغییر سیستمی برخی از مراکز هسته ای مانند اراک و لغو غنی سازی را به انجام رساند؛اما در مقابل کشورهای اروپایی به تعهدات خود عمل نکرده اند. نماینده مردم
راهبرد جمهوری اسلامی ادامه غنی سازی است
به این سایت وارد شود. امام جمعه پلدختر گفت: با توجه به بدعهدی طرف دیگر برجام، جمهوری اسلامی غنی سازی 20 درصد را بر اساس قانون مجلس، معاهده "ان پی تی" و بندهایی از برجام آغاز کرده که این اقدام موجب اعتراض اروپایی ها شده است. حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری ما اصراری به بازگشت آمریکا به برجام نداریم، خطاب به اروپایی ها افزود: شما که به فرموده مقام معظم
غنی سازی 20 درصدی و بازگشت به شرط بازگشت
وجود تمام مخالفت ها نشان می دهد برخلاف برخی ادعاها، دولت قانون مصوب کشور را بر دیدگاه و رای خود مقدم می داند و قانون مصوب مجلس حتی اگر هیچ ارتباطی به لغو تحریم ها نداشته باشد، از سوی دولت اجرا خواهد شد. ایران در پی منافع خود است نه تنش تاکید بر بازگشت پذیر بودن اقدامات ایران در سخنان مقامات جمهوری اسلامی نشان دهنده همان حسن نیتی است که طی سال های گذشته و با عمل به تعهدات