دعوت عین اللهی از همتای ژاپنی برای سفر به ایران/ درخواست از سفیر
سایر خبرها
لزوم تقویت همکاری های ایران و ژاپن در حوزه واکسن
دانشگاه های علوم پزشکی ایران از پیشرفت های ژاپن در محافل علمی سخن می گویند و این پیشرفت ها در حوزه های مختلف پزشکی، عنوان می شود. وی ادامه داد: دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور در حوزه های مختلف فعالیت دارند و بسیاری از نیاز های سلامت ایران را تامین می کنیم و در دانش پزشکی، پیشرفت های خوبی داشته ایم. خوشحالیم که ژاپن در دانش های بنیادی و جدید سلولی و علوم پایه، ژنتیک و بایوتکنولوژی
تجلیل از 21 محقق برگزیده در جشنواره رازی؛ 25 بهمن
تبدیل دانش به فناوری دانست. وی، ارتقای رشد و توانمندی دانشگاه ها، اعضای هیئت علمی و مراکز تحقیقاتی را از دیگر اهداف مهم معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دانست و گفت: حدود 21 هزار نفر عضو هیئت علمی در حوزه سلامت هستند که نزدیک به 35 درصد از دانش و حدود 50 درصد از فناوری های حوزه سلامت را تولید می کنند که نشان دهنده توانایی تبدیل دانش به فناوری است.
معاون وزیر بهداشت: با تقویت تولید دانش به سمت تحقیقات محصول محور می رویم
و فناوری رازی در روز 25 بهمن 1400 خبر داد و گفت: در این جشنواره ارزیابی حوزه تولید دانش، حوزه فناوری، ارتقای مراکز تحقیقاتی و دانشگاه های علوم پزشکی اعلام می شود. وی افزود: در این دوره از جشنواره 21 نفر از محققان، محققان جوان و مخترعانی که در تولید فناوری و تولید دانش برتر بوده اند، جوایز دریافت می کنند. پناهی اظهار داشت: 21 هزار هیات علمی در علوم پزشکی 35 درصد تولید دانش
مجوز اولیه تاسیس پنج مرکز نوآوری علوم پزشکی صادر شد
به گزارش وبدا، در جلسه کمیته فنی مراکز رشد فناوری و نوآوری سلامت بهمن ماه 1400 همزمان با آغاز دهه فجر چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مجوز موافقت اولیه با تاسیس و راه اندازی 5 مراکز نوآوری علوم پزشکی صادر شد. دکتر محمدرضا منظم رییس دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت گفت: باتوجه به موافقت شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور با تاسیس مراکز نوآوری علوم پزشکی، چهار مرکز
25 بهمن آغاز جشنواره تحقیقات و فناوری رازی
افزوده شد و علاوه بر آن شرکت دانش بنیان برگزیده نیز برای نخستین بار در تاریخ برگزاری این رویداد انتخاب و معرفی خواهد شد. به گزارش خبرگزاری ایران پرس، یونس پناهی ، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست خبری صبح امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران گفت: در این جشنواره که با هدف معرفی و ارتقای سطح محققان و مراکز تحقیقاتی برگزار می شود، از 21 برگزیده علوم پزشکی تقدیر خواهد شد. معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت افزود: در جشنواره پیش رو از دو فراورده مهم در حوزه دارو و تجهیزاتی پزشکی رونمایی می شود. // 114 ...
ورود واکسن نزده ها به جشنواره تئاتر فجر ممنوع
داشته و موارد را به افراد تذکر می دهند. ناظران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در محل برگزاری این جشنواره مستقر شده و بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی از جمله زدن ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی نظارت دارند. معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت با بیان اینکه در همه جای دنیا، مدیریت هوشمند کرونایی فعال است، اظهار داشت: با اجرای این برنامه در بسیاری از کشورها، محدودیت
افزایش 20 درصدی تجاری سازی پتنت های حوزه سلامت/تقدیر از مراکز رشد
به شرکت های دانش بنیان و هسته های فناوری تسهیلات مالی ارائه شده است و با وجود اینکه شرکت های دانش بنیان و هسته های فناوری مراکز نوپا هستند اما در مجموع مراکز رشد یک هزار و 100 میلیارد تومان فروش محصول داشته اند. وی با اشاره به نگاه تعالی فناوری و عدالت محوری در حمایت و ایجاد انگیزه در مراکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی در بیست و هفتمین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی گفت: مراکز
لزوم اشاعه دانش دریا با کاربرد در حوزه سلامت
این که تحقیقات نافع داشته باشیم، باید نیازها را مشخص و لیست کرده تا این نیازها توسط تحقیقات برطرف شود. همچنین آیین تکریم و معارفه روسای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حضور دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و به دلیل وضعیت قرمز کرونایی تنها با حضور اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد. در این آیین دکتر حسن ملکی زاده به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
دستاوردهای علمی دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان تشریح شد
دانشمندان بین المللی که در حوزه پژوهشی پر استعداد و برتر شناخته شده اند و امسال اسامی آن ها منتشر شد از دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان هستند ادامه داد: از محققان این دانشگاه بیش از 2 هزار مقاله در سطح کشور و بیش از 2 هزار مقاله هم در پایگاه های بین المللی به چاپ رسیده است. وی تصریح کرد: همچنین اساتید و مدرسان این دانشگاه تا کنون توانسته اند 84 عنوان کتاب را تألیف و ترجمه کنند که این موضوع از
جهش نظام سلامت در استان قزوین با شکل گیری انقلاب اسلامی
علوم پزشکی در کشور داشتیم امروز 60 دانشگاه علوم پزشکی در کشور فعال است که یک مورد آن در قزوین مستقر است. نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه سلامت در استان قزوین به واسطه توسعه زیرساختی غیرقابل انکار است و عدد و ارقام کاملاً گویای این سطح از تحول است. وی بیان کرد: امروز استان قزوین در حوزه بیمارستان با 8 بیمارستان شرایط خوبی را دارد و آمادگی
سرکنسول ایران در کراچی: امنیت داخلی و اقتدار منطقه ای از دستاوردهای انقلاب است
مند شوند. سرکنسول کشورمان در کراچی ادامه داد: ایران و پاکستان اقتصادهای موازی ندارند بلکه اقتصاد دو کشور مکمل یکدیگر است و باید از تمامی ابتکارات در راستای تقویت معیشت و نزدیکی مراودات اقتصادی دو همسایه حمایت به عمل آید. نوریان گفت: اکثر مردم پاکستان به دلیل علاقه مذهبی به شهرهای مختلف ایران سفر می کنند، در حالی که بسیاری در حوزه های دیگر از جمله در گردشگری طبیعت، تفریحی
کمبود تجهیزات بزرگترین نهاد امدادی ایران را زمینگیر کرده است اورژانس معطل امکانات
اختیار دارند، گویا رویکرد مسئولان ایرانی عوض شده و وزیر بهداشت دولت سیزدهم ظاهرا نظری متفاوت درباره منابع بلوکه ایران دارد. بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت که اخیرا با سفیر ژاپن دیدار داشته است، پیشنهاد کرده است که منبع بلوکه ایران با کالاهای سلامت محور تهاتر شود. وزیر بهداشت گفت: پزشکان و دانشمندان ایرانی از تجهیزات پزشکی و تشخیصی ژاپنی، رضایت بسیار بالایی دارند. بسیاری از میکروسکوپ ها و
جایگاه استان در نظام سلامت باید ارتقا یابد
شاخص های مطلوب حوزه بهداشت و درمان، در سطح وزارتخانه و نیز در استان از طریق سازمان های مرتبط از جمله برنامه و بودجه، تلاش خواهیم کرد. گفتنی است، در این آیین از فعالیت ها و خدمات دکتر کمالی به عنوان مدیر پیشین امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه تقدیر و محمد چاهی به عنوان سرپرست جدید این مدیریت معرفی شد. انتهای پیام وبگردی دانشگاه علوم پزشکی سلامت تکریم و معارفه منابع و برنامه ریزی
دستاوردهای نظام سلامت در خراسان جنوبی با قبل از انقلاب قابل قیاس نیست/ به جایگاه کنونی انقلاب افتخار می ...
مدیران فعلی دانشگاه و از جمله بنده، دانش آموخته دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستند خاطرنشان کرد: در حال حاضر هرساله پزشکان زیادی در تخصص های مهم و مختلف از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. وی با اشاره به دستاوردهای عظیم انقلاب در حوزه درمان و اینکه قبل از انقلاب فضاهای درمانی زیادی وجود نداشته است گفت: در حال حاضر 17 بیمارستان دانشگاهی و غیر دانشگاهی در استان وجود دارد. دکتر موسوی
فارس؛ قطب پزشکی کشور در سال های پس از انقلاب اسلامی
به گزارش سرویس سلامت شیرازه ، پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن 1357، پیشرفت های چشم گیری در زمینه های مختلف به ارمغان آورد. یکی از این پیشرفت ها، در حوزه بهداشت رقم خورد. بر اساس آمار، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در حوزه های مختلف از جمله بهداشت و سلامت، پیشرفت های فراوانی حاصل شده است. انقلاب شکوهمند اسلامی در حوزه نظام سلامت و بهداشت ایران از زمان پیروزی انقلاب موفقیتی چشمگیر
سرمایه دانشگاه علوم پزشکی نیروی انسانی و متخصصان حوزه بهداشت، درمان و سلامت هستند
مجموعه و جلب رضایتمندی این عزیزان و در نهایت جلب رضایتمندی مردم و دریافت کنندگان خدمات حوزه سلامت است، که بعنوان توصیه، خواهش و دستور کار به تمامی معاونین، مدیران مجموعه تاکید شده است . سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: اگر چه مبلغ بدهی دانشگاه قابل توجه و زیاد و عمده آن مربوط به کارانه پزشکان و پرسنل است اما برخی از مشکلات و مطالبات با صرف هزینه اندک قابل پیگیری است و وظیفه ما پیگیری
سن امید به زندگی در ایران؛ 76/2 سال
که آموزش پزشکی به وزارت بهداشت و درمان ملحق شد و اکنون ما از کشور هایی هستیم که در آن سه مقوله بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ادغام شده است و سبب می شود که جهش و پیشرفت ما در این حوزه ها چند برابر باشد. وی ادامه داد: امروز 68 دانشگاه علوم پزشکی، هزار بیمارستان دولتی، هزار و 500 تخت بیمارستانی و 20 هزار عضو هیئت علمی داریم و 220 هزار دانشجو در رشته های پزشکی و پیراپزشکی در مقاطع کارشناسی
محققان ایرانی جایزه بین المللی بهترین کتاب سال کامستک را از آن خود کردند
سال 1398 در آیین بزرگداشت ابوریحان بیرونی در فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد. رفیعی تبار یکی از نویسندگان کتاب با یادآوری اینکه از جمله شاخصه های این کتاب محقق شدن یک کار تیمی بین دو دانشگاه شیراز و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است، خاطر نشان کرد: نوآوری کتاب این است که از نظریات پیشرفته مکانیک سیستم های پیوسته برای بررسی سیستم های گسسته، بخصوص در حوزه نانو استفاده می
توجه بیشتر به حوزه "فناوری" در جشنواره امسال رازی/توضیحاتی درباره رنگ بندی کرونایی
دیگر اهداف مهم معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دانست و افزود: حدود 21 هزار هیئت علمی در حوزه سلامت وجود دارند که نزدیک 35 درصد از تولید دانش را انجام می دهند و حدود 50 درصد از فناوری های حوزه سلامت، توسط این همکاران انجام می شود که نشان دهنده توانایی تبدیل دانش به فناوری است. وی تاکید کرد: ما با ایجاد شرکت های دانش بنیان و پارک های فناوری، تمایل داریم فاصله بین دانشگاه ها و صنعت را
پیشنهاد دهندگان جدایی آموزش پزشکی از نظام سلامت باید به فکر هزینه های این امر هم باشند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وبدا، دکتر فاطمه محمدبیگی عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اسناد سیاست های کلی سلامت و سیاست های علم و فناوری که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و هرکدام به صورت جامع وظایف وزارت خانه های علوم و بهداشت را مشخص کردند، ادامه داد: برای مثال در بند 8، مورد یک، ترویج، تصمیم گیری و اقدام مبتنی بر یافته
معاون وزیر بهداشت در بوشهر: بدنه عمومی جامعه را نسبت به واکسن بدبین نکنیم
جدید مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باید بامطالعه و شناخت دقیق نقاط قوت و ضعف حوزه سلامت، نیاز های این حوزه در استان بوشهر را اولویت بندی کند. وی با تاکید بر اینکه ارتقاء حوزه آموزش در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر باید هدفمند باشد، عنوان کرد: آنچه در استان بوشهر لازم است، ارتقاء اعضای هیات علمی به منظور رفع نیازی های این استان در حوزه بهداشت و درمان است. دکتر پناهی گفت: در حوزه
اهمیت به فناوری دلیل تغییر در نام جشنواره علوم پزشکی رازی
به گزارش خبرنگار مهر ، دکتر یونس پناهی امروز در نشست خبری مجازی با اشاره به دستاوردهای حوزه تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: اعتقاد داریم که تحقیقات و فناروی رصدخانه حوزه سلامت محسوب می شود و اگر بخواهیم یک تصمیم کلان در حوزه سلامت بگیریم باید بر اساس تحقیقات و نتایج ناشی از آن باشد. وی افزود: در طول سال های گذشته تحقیقات قابل توجهی در کشور در حوزه علوم پزشکی صورت گرفته و برنامه ریزی
ساماندهی عطاری ها در استان سمنان؛ ضرورتی انکارناپذیر در راستای سلامت شهروندان
صلاحیت لازم را از نظر وزارت بهداشت و درمان داشته باشند. وی با اشاره به شکل گیری تیم مشترک نظارتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات ت بهداشتی درمانی استان سمنان و معاونت درمان این دانشگاه به همراه اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان به منظور نظارت بر فعالیت عطاری ها در این استان خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی متخلف در حوزه عطاری ها به مراجع قضایی معرفی می شوند. معاون
آمار مراجعان کرونایی به مراکز درمانی اردبیل افزایش یافت
دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، ویروس کرونا را مسئله مهم دو سال گذشته در کل دنیا دانست و ادامه داد: از دو سال پیش با ویروسی روبه رو شدیم که از نظر نحوه بیماری زایی، علائم، روش های دارویی و درمانی مبهم بود و در ابتدا بسیاری از کشورها از دادن تجهیزات پزشکی اولیه و حتی ماسک و واکسن خودداری می کردند. وی با اشاره به اینکه در مدت کوتاهی با تلاش و توانمندی جوانان و دانشمندان ایرانی کشور به سلاح تجهیزات
سرطان در ایران رو به رشد است!
دبیر سومین سمپوزیوم بین المللی سرطان پژوهشگاه رویان با اشاره به وضعیت سرطان در ایران تصریح کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، آمار ابتلا به سرطان در ایران کمتر از متوسط جهانی برآورد می شود، اما سرطان در ایران روندی رو به رشد دارد و متوسط نرخ بروز سالانه آن یک و نیم درصد گزارش شده است؛ بنابراین لازم است تا به کارگیری مؤلفه های اصلی کنترل سرطان شامل پیشگیری، تشخیص زودهنگام و استفاده از روش های هدفمند
افتتاح پارک سلامت بیمارستان سوم شعبان دماوند/روند صعودی مراجعان به بیمارستان دماوند+ تصاویر
به گزارش پایگاه خبری عصر شرق ، روز پنج شنبه با حضور دکتر زالی، رئیس محترم علوم پزشکی شهید بهشتی ، دکتر خدادوست، معاون محترم توسعه مدیریت و منابع دانشگاه، دکتر وکیل زاده، مدیر بودجه دانشگاه و دکتر خیرخواه، مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند و خانم کریمی، مدیر روابط عمومی دانشگاه و دکتر مسلمی فرد، رئیس بیمارستان و سایر مسئولین دانشگاه و بیمارستان پارک سلامت بیمارستان افتتاح گردید. در ادامه
رهاوردهای 4 دهه تلاش برای عادلانه کردن خدمات سلامت در استان فارس
روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، جمعه در مطلب ارسالی از قول سید وحید حسینی افزود: تلاش شده با افزایش تعداد خانه های بهداشت گام های مؤثری در این مسیر برداریم و آمار این مراکز از 258 مورد در ابتدای انقلاب به 889 خانه بهداشت رسیده است. وی ادامه داد: افزایش تعداد مراکز بهداشتی و درمانی شهری از 54 مورد به 145 مرکز، راه اندازی 254 پایگاه بهداشتی، افزایش تعداد