وزیر نیرو باید پاسخگوی استفاده نیروگاه ها از مازوت باشد/برخی از مصوبات طرح ...
سایر منابع:
سایر خبرها
2واحد آلاینده نیروگاه شازند تعطیل شد
به گزارش برق نیوز ، بحث درباره آلودگی هوا آنقدر بالا کشید که چندی پیش در مجلس نیز مطرح شد و نمایندگان با ارائه تذکری به رئیس جمهور، به موضوع مازوت سوزی نیروگاه حرارتی شازند به عنوان یکی از دلایل اصلی این آلودگی اعتراض کردند. سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم اعلام کرد اگر نیروگاه شازند زمینه تأمین سوخت گاز را ندارد، باید تولید خود را کاهش دهد. دامنه این اعتراضات، موضع گیری ها و سخنان
روایت تسنیم از تمام وعده ها و خلف وعده ها در مازوت سوزی نیروگاه شازند / مازوت نفس مردم را به شماره ...
به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، به رغم وعده های چندباره دولتی ها درباره کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از مازوت سوزی در نیروگاه شازند چند هفته ای است که مردم اراک و شازند دود ناشی از این سوخت را استنشاق می کنند. نکته عجیب اینجاست که حتی به دنبال به مرحله اضطرار رسیدن وضعیت آلودگی هوا کارگروه کاهش آلودگی هوا تشکیل و در آن مصوب شد در روز نیروگاه 2 میلیون لیتر مازوت بسوزاند!!! این
می سوزیم و می سازیم
نیروگاه های تهران و اصفهان تکذیب شده است اما روز گذشته مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد که این سازمان از دادستان خواستار جلوگیری از استفاده سوخت مازوت در واحدهای صنعتی اطراف پایتخت شده است. از سویی دیگر مصرف مازوت در برخی شهرها نظیر اراک تایید و حتی باعث از مدار خارج شدن دو واحد از چهار واحد تولیدی نیروگاه شازند با دستور مقام های قضایی، به دلیل استفاده بیش از حد
آلودگی هوا 10درصد مراجعه بیماران در استان مرکزی را افزایش داد
شیر در ایام آلوده مورد توجه است. به گزارش تسنیم، درحالی که قرار بر این است در شرایط اضطرار کارگروه کاهش آلودگی هوا به دنبال راه های کاهش و مقابله با آلودگی هوا باشد مسئولان استان مرکزی آخرین جلسه این کارگروه را به نام مردم و به کام نیروگاه شازند رقم زده و استاندار مرکزی مجوز استفاده روزانه 2 میلیون لیتر مازوت را به نیروگاه شازند داد، از سوی روز گذشته اراک نهمین روز متوالی آلوده خود را تجربه کرد، با این حال باید دید بازی با سلامت مردم تا چه هنگام ادامه خواهد داشت؟ انتهای پیام/711/ ...
نیروگاه همچنان مازوت می سوزاند
محرابیان در مورد تعطیلی 2 واحد از نیروگاه حرارتی شازند گفت: میزان گوگردی که به صورت صددرصدی در نیروگاه حرارتی شازند سوزانده می شد، قابل محاسبه است. هنگامی که این نیروگاه به صورت صددرصدی از سوخت مازوت استفاده می کند، روزانه در حدود 500 تن گوگرد وارد هوا می شود. وی ادامه داد: در حال حاضر که 2 واحد نیروگاه حرارتی شازند به دلیل استفاده از سوخت مازوت و افزایش آلایندگی های هوا تعطیل شده است، میزان
پاسخ به شایعه| بررسی چند ادعا در خصوص استفاده از مازوت در نیروگاه ها
/> نیروگاه شهید منتظر قائم در استان البرز و شهرستان فردیس کرج قرار دارد که مخازن مازوت آن از سال 1394 پلمپ است و در حال حاضر از سوخت گاز استفاده می کند؛ همچنین اداره محیط زیست استان البرز به صورت آنلاین در حال رصد این نیروگاه است. داریوش گل علیزاده، معاون مرکز هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست، ضمن تاکید بر عدم استفاده از مازوت در نیروگاه های تهران، البرز و اصفهان متذکر شد در نیروگاه های شهید رجایی(اتوبان قزوین-کرج)، شازند و رامین اهواز مازوت مصرف شده است.
رئیس قوه قضاییه دستور داد دادستان کل به موضوع آلودگی هوا ورود کند
بخواهد تولید شود بخشی باید با مازوت باشد. وی با بیان اینکه چون اکنون گاز به اندازه کافی نیست پس جایگزین آن مازوت است، گفت: یا مردم باید رعایت کنند گاز کمتری مصرف شود یا اینکه مازوت سوخته شود چون اگر گاز همچنان بی رویه استفاده شود مصرف مازوت اجتناب ناپذیر است. چاره ای جز مازوت سوزی نداریم در حالی کلانتری این دوگانه بد و بدتر جنجالی را مطرح کرده است که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت نیز
تداوم آلودگی هوای اراک تا پایان هفته
علیرضا محرابیان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: موضوع دیگر به دلیل استفاده از سوخت مایع در برخی از صنایع و همچنین استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها است و باعث می شود تا این آلودگی ها به وجود بیاید و چندین برابر شود. از سوی دیگر نیز متأسفانه امسال هیچگونه بارندگی و جابجایی هوا در فصول سرد سال رخ نداده است. وی ادامه داد: بر این اساس و بنابر پیش بینی سازمان هواشناسی که اعلام کرده
باد و باران؛ مجری این روزهای قانون هوای پاک
، اما شاید این را هم نتوان همه علت ها عنوان کرد. دهم دی ماه 99، محمدحسن آصفری نماینده اراک در تذکری شفاهی خطاب به حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور گفت که شما 6 سال پیش با حضور در اراک به عموم مردم اعلام کردید شیر نیروگاه مازوت شازند را می بندید، اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد. چند روزی است که مردم اراک از هوای بسیار آلوده ای را که بخش بزرگش ناشی از فعالیت نیروگاه شازند است، تنفس می کنند
احتمال ادامه تعطیلی ادارات اراک در صورت تداوم آلودگی هوا
ملاحظه میزان آلایندگی استان شده است، گفت: استفاده از بنزین یورو 4، تعویض دیگ های شرکت آلومینیوم و جایگزینی دیگ های با آلایندگی کمتر و استفاده از سوخت گاز در نیروگاه شازند از جمله اقدامات موثری بود که در طول این سال ها برای کاهش میزان آلایندگی استان انجام شده و خوشبختانه شرایط بهتری بوجود آمده است. استاندار مرکزی به مصرف سوخت مازوت توسط نیروگاه شازند در سال 1392 اشاره کرد و افزود
معمای ترک فعل زنگنه، اردکانیان و دودی که به چشم مردم می رود /قوه قضائیه به داد مردم می رسد؟ / بازدید ...
مشترک وزرای نیرو، نفت و کشور با اشاره به اینکه آنجا که چاره ای نیست کاری جز مصرف مازوت نمی توانیم انجام دهیم، گفت: گازوئیل هم در حداکثر میزان ممکن تحویل می شود و بیشتر از این امکانش وجود ندارد. از سویی برخی رسانه ها مدعی شدند که به دلیل مشکلات تحریم و عدم فروش مازوت تولیدی پالایشگاه ها، چاره ای جز استفاده از این سوخت سنگین در نیروگاه و تن دادن به آلودگی نیست؛ در حالیکه برخی کارشناسان
آلودگی هوای اراک 10 روزه شد
برای گروه های حساس) مربوط به ایستگاه مخابرات واقع در خیابان قائم مقام است. اما همچنان انتشار تصاویری از منطقه پالایشگاه و نیروگاه شازند نشان دهنده آلایندگی این صنایع به دلیل استفاده از مازوت در روزهایی است که شاخص کیفیت هوای اراک همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد. بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی استان مرکزی مبنی بر تداوم سکون نسبی هوا ، انتظار می رود شرایط ناسالم تا آخر
نیروگاه شهید رجایی به دلیل قطع سهمیه گاز، مازوت مصرف می کند
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین ، مدیر روابط عمومی نیروگاه شهید رجایی در گفتگو با برنامه صبح بخیر قزوین گفت: تخصیص سهمیه سوخت نیروگاه از اختیارات مسئولان نیروگاه نیست و میزان تخصیص سوخت گاز بر عهده دیسپاچینگ ملی گاز کشور است. موسی اصل بیگی، با بیان اینکه در نیروگاه سوخت مازوت مصرف می شود افزود: به دلیل اینکه سهمیه گاز نیروگاه شهید رجایی قطع شده است، به ناچار از سوخت مازوت استفاده
مازوت سوزی بیش از حد یک نیروگاه بیخ گوش تهران!
مجلس و در راستای رسیدگی به علل آلودگی هوای شهر تهران، روز گذشته (دوشنبه، 15 دی) از یک منبع آلوده کننده هوای تهران بازدید کردم؛ استفاده از سوخت بدون استاندارد در این نیروگاه قابل مشاهده بود؛ نمی توانم به صورت صددرصدی بگویم که این نیروگاه از سوخت مازوت استفاده نمی کرد. رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس اضافه کرد: سوخت گازوئیل نیروگاه فوق غیراستاندارد بود و 120 برابر از حد مجاز، آلایندگی بیشتری
وضعیت اصفهان بدتر از همه است...
کنند. چون می گویند که ما باید برای مردم برق تولید کنیم. بی خطرترین سوخت گاز است. در زمستان مصرف خانوارها زیاد می شود و گاز کافی نیست. البته من این را خیلی باور ندارم. از طرف دیگر پالایشگاه های ما مازوت تولید می کنند. آنطوری که گزارش ها به من رسیده است، پالایشگاه های ما بالای 25درصد مازوت تولید می کنند. روزی 400 یا 500 هزار بشکه مازوت تولید می شود. این مازوت تولیدی یا باید صادر یا باید مصرف شود، چون
هوای آلوده، دولت بی برنامه
تاکنون بخش مازوت سوز این 2 نیروگاه هم مورد استفاده قرار نگرفته است. مدیرعامل شرکت برق حرارتی همچنین با اشاره به نیروگاه ری گفت: این نیروگاه به طور کامل گازی است و اگر گاز وجود نداشته باشد از گازوئیل استفاده خواهد کرد و به هیچ عنوان مازوت در این نیروگاه استفاده نمی شود. هوای تهران امروز بسیار خطرناک می شود با وجود تکذیب دولتی ها درباره تأثیر سوخت مازوت بر آلودگی هوا، اعضای
آلودگی کشنده هوا، نفس تنگی مردم، بی خیالی دولت و مجلس و دیگر هیچ...
کردن مازوت در همین نیروگاه هایی است که مصرف این ماده در ان ها قطعا وجود دارد. پس از آن باید به دنبال تامین سوخت نیروگاه ها باشد که با کاهش مصرف انرژی در کشور می توان برای آن چاره اندیشی کرد. اما مسئولان حتی وارد این موضوع نیز نشده اند. مجلس چرا سکوت کرده؟ ماجرا فقط مربوط به دولت نیست. رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفته حقوق شهروندی مردم زیر پا گذاشته شده است. از آن طرف هم ما
استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه های اصفهان قطعی است
تشدید می کند و حتی اگر نیروگاه ها تعطیل شوند بهتر از این است که آلودگی هوا تشدید شود. نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس گفت: حتی برخی از مسئولان اعلام کرده اند که از سوخت مازوت استفاده می شود. باید تدبیری اندیشیده شود که از گاز استفاده کنند تا این آلودگی افزایش پیدا نکند. هنوز مشخص نیست از چه زمانی استفاده از سوخت مازوت آغاز شده و هرچه سریع تر باید متوقف شود. طبق شواهد و بررسی نمایندگان استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه های اصفهان قطعی است و نمایندگان باید ورود جدی کنند تا جلوی استفاده از سوخت مازوت گرفته شود. ...
اسم رمز؛ مازوت!
است که این روزها کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست رسما خطاب به مردم می گوید: مردم در تختخواب لخت شوند و در اتاق نشیمن لباس بپوشند!!! تا مصرف گاز کم شود. شواهد می گوید مجلس نه استفاده از سوخت مازوت را تأیید کرد و نه تکذیب. مجلسی که فراکسیون محیط زیستش مدعی است یک ماه پیش راهکارهای چند ماده ای و هشدارهایی درباره آلودگی هوا به دولت داده و تأکید کرده که اگرچرخ بر همین منوال بچرخد، روزهای سختی در پیش است
آلودگی هوای اراک 10 روزه شد
هوا در ساعت 10 صبح با عدد 125(ناسالم برای گروه های حساس) مربوط به ایستگاه مخابرات واقع در خیابان قائم مقام است. اما همچنان انتشار تصاویری از منطقه پالایشگاه و نیروگاه شازند نشان دهنده آلایندگی این صنایع به دلیل استفاده از مازوت در روزهایی است که شاخص کیفیت هوای اراک همچنان در وضعیت ناسالم قرار دارد. بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی استان مرکزی مبنی بر تداوم سکون نسبی هوا
کمیسیون انرژی پیگیر استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها/احضار زنگنه و اردکانیان به مجلس
گروه اقتصادی: نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس از پیگیری این کمیسیون برای دلایل استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها و خطرات ناشی از آن خبر داد و گفت: قرار است وزرای نفت و نیرو در جلسه کمیسیون حاضر شوند تا این موضوع بررسی شود. احمدی مرادی نماینده بندرعباس، قشم و حاجی آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار بولتن نیوز با اشاره به آلودگی شدید برخی شهرها از جمله تهران، اصفهان و
چشم نیروگاه ها به بودجه 1400/ علت خاموشی های اخیر چیست
کمبود تولید برق در نیروگاه ها است. نیروگاه های برق به سبب در اختیار نداشتن سوخت کافی، امکان تولید برق همانند سنوات قبل را ندارند. در فصل تابستان سوخت مایع کافی به نیروگاه ها داده نشده تا برای فصل زمستان ذخیره داشته باشند و استفاده از سوخت مازوت هم که مشکلات خاص خود را دارد. بنابراین بعضی نیروگاه ها به خاطر کمبود سوخت از مدار خارج شده اند و تعادل عرضه و تقاضای برق در کشور برهم خورده است.
قوانین مقابله با آلودگی هوا ضمانت اجرایی ندارد/ شکایت کارخانه مازوت سوز از عضو شورای شهر
به هوای پاک چیست؟ قوانین مجلس ضمانت اجرا ندارد در حال حاضر باید از مجلس سوال شود که چرا قوانینی که تصویب می شود ضمانت اجرا ندارند. به نظرم مثل مصوبه اخیر مجلس باید مجازات هایی را جهت اجرا نکردن قوانین در نظر گرفته شود. شورای شهر چه اقدامی جهت جلوگیری از سوخت مازوت در کارخانه های اطراف تهران داشته است؟ برخی دستگاه ها کم کاری می کنند آلودگی هوا
نفس های تنگ اراک در روزهای سرد کرونایی/ مازوتی که می سوزد و وعده ها را دود می کند!+عکس و فیلم
مطالعات انجام شده آلودگی هوا می تواند به ریه آسیب بزند و عامل تشدیدکننده است . تذکر کتبی 16 نماینده مجلس به رئیس جمهور درباره مازوت سوزی نیروگاه شازند 16 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس جمهور ضمن اشاره به وعده وی در سفر به استان مرکزی مبنی بر پایان استفاده نیروگاه حرارتی شازند از سوخت مازوت در رابطه با مازوت سوزی روزهای اخیر در این نیروگاه خواستار اقدام به
آلودگی هوا ادارات اراک را به تعطیلی کشاند
به گزارش فارس، تداوم آلودگی هوای شهر اراک برای چندمین روز متوالی، ادارات این شهر را امروز دوشنبه به تعطیلی کشاند. ادارات شهر اراک به استثنای ادارات خدمات رسان به دلیل شدت آلودگی هوا با مصوبه کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تعطیل اعلام شد. شهر اراک از چند روز گذشته شرایط ناسالمی را پشت سر گذاشت و این آلودگی فردا نیز تداوم خواهد یافت. دو واحد از نیروگاه شازند به دلیل مصرف سوخت مازوت با دستور دستگاه قضایی از مدار خارج شد. با مصوبه هیات دولت نیروگاه شازند حق اجازه از مازوت را ندارد و ملزم به مصرف سوخت گاز به جای مازوت است. ...
بانک ها با سودهای چشمگیر جان مردم را به لب رسانده اند
محمدحسن آصفری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت بخش عمده ای از آلودگی هوای اراک،گفت: رئیس جمهور به وعده خود در خصوص قطع سوخت مازوت و افزایش سهمیه گاز این واحد نیروگاهی عمل کند. نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: 14 میلیارد و 800 میلیون یورو سرمایه ملت برای واردات کالا از کشور خارج شده که تنها 6 میلیارد یورو کالا وارد و مشخص نیست که این کالاهای وارداتی
اراک زیر سایه مازوت
/> وی با اشاره به اینکه دو واحد از نیروگاه شازند از مدار خارج شده است، گفت: مسلما تعطیلی این دو واحد، میزان آلودگی را به نصف رسانده است هرچند که فعالیت دو واحد دیگر همچنان آلودگی به همراه دارد و علاوه بر آن پالایشگاه شازند هم در بخشی از واحدها در حال استفاده از سوخت مازوت است. محرابیان افزود: براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی استان مرکزی، سکون نسبی هوا تداوم خواهد داشت و انتظار می رود
فیلم// قدرت عجیب "مازوت" در آلوده کردن هوا
شازند و حوالی نیروگاه در این شهر بدون مازوت سوزی چه وضعیتی داشته است: همچنین، علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با خبرنگار حوزه محیط زیست خبرگزاری تسنیم با اشاره به وضعیت موجود در نیروگاه شازند و مازوت سوزی در این نیروگاه اظهار کرد: همواره دغدغه ای درباره آلایندگی نیروگاه شازند وجود داشته و دارد که ضروری است دستگاه های مسئول با عمل به وظایف قانونی شان
سوخت مازوت در نیروگاه های استان تهران استفاده نمی شود
قلم | qalamna.ir : به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، پیرو گزارش ها و اخبار درج شده در رسانه ها درباره مصرف مازوت در نیروگاه های تهران ، روابط عمومی شرکت تولید نیروی برق حرارتی توضیحات زیر جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی به عموم مردم منتشر کرد. طبق این توضیحات، نیروگاه ری از جمله نیروگاه های گازی کشور محسوب می شود که تنها می تواند از سوخت گاز استفاده می کند
هوای تهران به پیشنهاد تعطیلی دو روزه خندید!
صنایع و نیروگاه های مهمی که تأثیر زیادی بر کیفیت هوای تهران دارند، تاکنون از سوخت مازوت استفاده نکرده اند. البته مسئله استفاده از سوخت مازوت در دیگر شهرهای کشور و تأثیر آن بر آلودگی هوای کلانشهرها همچنان مطرح است و مسعود تجریشی، معاون محیط زیست هم در این باره در جریان یک مصاحبه واکنش نشان داده و گفته است: نیروگاه شازند اراک با استفاده از سوخت مازوت آلودگی بسیار زیادی تولید می کند، بنابراین