انتقاد از دولت به دلیل تصمیم های دیرهنگام جهت مقابله با آلودگی هوا
سایر منابع:
سایر خبرها
هاشمی: مدیریت شهری اختیاری برای کنترل کیفیت هوای تهران ندارد
به گزارش ایرنا، محسن هاشمی در نشست امروز - یکشنبه- شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به اینکه لازم است که در مورد تشدید آلودگی هوای تهران تذکری به مسئولان ذیربط داده شود، گفت: براساس بررسی های بعمل آمده توسط کمیسیون تخصصی محیط زیست شورای شهر تهران، استفاده از سوخت های پرگوگرد در صنایع، نیروگاه ها و فعالیت برخی مشاغل آلاینده تاثیرات جدی در تشدید آلودگی هوای تهران در هفته های اخیر داشته است.
دولت متوجه آثار تصمیم گیری دیرهنگام درباره تعطیلی ناشی از آلودگی هوا باشد
اضطرار به دولت ارائه شده و تا بخواهد تشکیل جلسه بدهند و تصمیمی بگیرند، چیزی مشخص نیست. وی افزود: باید متوجه آثار تصمیم گیری دیرهنگام باشیم و نسبت به آن پاسخگو باشیم چرا که به سلامت مردم آسیب وارد می کند. وی در ادامه تذکر خود درباره توسعه نیروگاه های خورشیدی و جایگزینی سوخت پاک گفت: امروز شهر تهران از استفاده بی رویه از منابع انرژی نظیر بنزین، گازوئیل، نفت، گاز و مازوت رنج می برد
قوه قضاییه و مجلس به مسئله آلودگی هوا ورود کنند
/> نوری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: باید متوجه آثار تصمیم گیری دیرهنگام باشیم و نسبت به آن پاسخگو باشیم چرا که به سلامت مردم آسیب وارد می کند. او در ادامه تذکر خود درباره توسعه نیروگاه های خورشیدی و جایگزینی سوخت پاک گفت: امروز شهر تهران از استفاده بی رویه از منابع انرژی نظیر بنزین، گازوییل، نفت، گاز و مازوت رنج می برد. این موارد سوخت های فسیلی هستند و سلامت همه مردم را
ساختمان های ناپایدار کشور در انتظار پروانه بهسازی لرزه ای
مورد بهره برداری قرار گرفته است اما استفاده از آن، هزینه های بسیار سنگینی برای سایر بناها دارد و لذا استقبالی از آن صورت نگرفته است. این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه با ایجاد پروانه بهسازی لرزه ای نسبی، هزینه مورد نیاز ایمن سازی به شدت پایین می آید، اظهارداشت: این امیدواری وجود دارد که مبتنی بر یک رویکرد الگوسازی و مقاوم سازی برخی از ساختمان های تهران، بتوان این رویکرد را به سایر بافت
تیر خلاص مازوت به نفتی ها
ترین دارنده گاز قادر به تامین گاز نیروگاه های خود نیست که مازوت سوخت اصلی این نیروگاه ها شده است. متهم یک ساله بوی نامطبوع و مرموزی که اخیرا در شهر می پیچد ناشی از فعالیت کارخانه های سیمان تهران با سوخت مازوت است. آن گونه که بندپی گفته، سوخت مورد استفاده این کارخانه مازوت و حاوی مقادیر معتنابهی دی اکسید گوگرد است که با افزایش غلظتش در هوا، بوی نامطبوع را موجب می شود و جدای از
میرسلیم: باید از نظرات کارشناسان در مقابله با آلودگی هوا استفاده شود
پایه گاز را راهکارهای میان مدت در مقابله باآلودگی هوا عنوان کرد. نماینده مردم تهران همچنین در خصوص راهکارهای بلند مدت مقابله با وضعیت آلاینده ها گفت: در این زمینه باید رسیدگی به تخلف هایی که در شهرسازی و صدور پروانه خارج از ضابطه از طرف شهرداری ها انجام گرفته با سوء استفاده از اختیارات کمیسیون ماده 5 و جلوگیری از ادامه ساخت و ساز و تراکم جمعیت در تهران مگر در اصلاح بافت فرسوده در دستور
معضل همیشگی تهران
تر این موضوع اجرایی شود. رئیس شورای شهر تهران به مسأله آلودگی هوا در پایتخت اشاره کرد و گفت: جلسه هم اندیشی صبح امروز با حناچی و بخش زیادی از تذکرات اعضای شورای شهر در صحن امروز مربوط به این موضوع بود. استفاده از حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا مؤثر است البته باید قوانین هوای پاک اجرا شود و کاهش مصرف سوخت هم مدنظر دست اندرکاران قرار گیرد. هاشمی گفت: ما امروز بیش از یک و نیم
شلیک آلاینده ها به جان مردم
سوخت غیراستاندارد است و ما در همین مرحله اول درجا می زنیم! سیاست های مسئولان ما درباره بحران آلودگی هوا، یک بام و دوهوا است. خودروهای تک سرنشین بسیار زیادی در سطح شهر تردد می کنند، واگن قطار مترو به اندازه کافی نیست، وسایل حمل ونقل عمومی که خودش دود می کند، درختان زیادی از بین رفته و به جای آن ساختمان سازی شده است، تا جایی که از دست مسئولان برمی آمد خودرو و موتورسیکلت در شهر ریخته اند و در کنار همه
دفاع از حق نفس
دادند. به گزارش همشهری، تذکرات اعضای شورای شهر تهران دیروز در حالی مطرح شد که شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد154بود. در این بین، برخی اعضای شورا ازجمله محسن هاشمی و زهرا نژادبهرام به اجرای ضروری قانون هوای پاک اشاره کردند؛ قانونی که تابستان سال1396به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و مهم ترین سند بالادستی کشور درباره آلودگی هوا به شمار می رود و به عنوان قانون نفس هم شناخته می شود. عبدالرضا رحمانی
لزوم استفاده از انرژی خورشیدی در ساختمان های شهرداری و شهری
به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان ، زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود که در دویست و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران ایراد کرد گفت: تذکر بنده درباره آلودگی هوا و بحث توسعه نیروگاه های خورشیدی و جایگزین کردن سوخت های پاک به جای سوخت های فسیلی است. او افزود: از استاندار و دولت محترم گله می کنم، زیرا علی رغم این که گزارش های
33 درصد از ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است
حفاظت محیط زیست به سخنرانی پرداختند. در بخش دوم نشست شرکت کنندگان در نشست سوالاتی را در ارتباط با آلودگی هوای کشور مطرح کردند. معین الدینی عضو هیئت علمی گروه محیط زیست دانشگاه تهران، در این نشست مباحثی در خصوص تعاریف مختلف آلودگی هوا، منشا های آلودگی و منابع انتشار آلودگی در کشور و شهر تهران، نقش عوامل جوی در تشدید آلودگی، تاثیرات منفی آلودگی هوا بر سلامت انسان و نقش بخش های مختلف از
خودروهای سوخت رسان سیار در قم فعال می شوند
شهرداری نیست و بدیهی است که شهرداری پس از اخذ استعلام های لازم، پروانه فعالیت را صادر خواهد کرد. عباس ذاکریان ادامه داد: فعالیت خودروهای سوخت رسان سیار اینترنتی در قم با سه دستگاه آغاز خواهد شد. در نهایت لایحه اخذ مجوز تعرفه خدمات بهای خودروهای سوخت رسان سیار اینترنتی و صدور پروانه اشتغال برای رانندگان این خدمات بر اساس نظر نهایی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم به تصویب اعضای این شورا رسید. انتهای پیام/ 137
در تشدید آلودگی هوا کدام دستگاهها مقصر واقعی هستند ؟
200 نفر به 20 نفر کاهش پیدا کرده است، این کاهش با افزایش قربانیان آلودگی هوا بخصوص در بیماران، سالمندان و کودکان جبران نشود و همه تلاش این است که وارد بحران دیگر نشویم. در جلسه دیروز شورا همچنین رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به آلودگی هوا گفت: گله ای از استاندار و دولت دارم، چرا که به رغم گزارش های هواشناسی و داده های علمی که حاکی از پایداری هوا و تشدید اینورژن بیش از گذشته بوده و این
مقصر کیست؛ تحریم ها، مسئولان و یا مردم؟ اظهارات ضدونقیض درباره منشا آلودگی هوای تهران
کارگروه اضطرار آلودگی هوای تهران، استفاده نیروگاه ها از سوخت مازوت را تایید نکرد و گفت: در چند روز اخیر هیچ کدام از نیروگاه های تهران از سوخت مازوت استفاده نکرده اند. مجادلات درباره مقصر اصلی آلودگی هوا به این تناقض گویی ها ختم نمی شود. چندی پیش، برخی رسانه ها با تایید تاثیر مازوت در آلودگی هوای تهران، اما نه تحریم ها بلکه آلایندگی بالای مازوت تولیدی ایران را دلیل افت صادرات آن عنوان کردند
ملت یا قطعی برق را بپذیرید یا مجبورا مازوت می سوزانیم!
شبکه های اجتماعی و رسانه ها در پی پاسخ هستند و در این شرایط فقط مسئولان رویکرد تکذیب و کی بود، کی بود؛ من نبودم را در پیش گرفته اند. به عنوان مثال آن ها یا استفاده از سوخت مازوت را تکذیب می کنند، یا قطعی برق را اتفاقی می دانند، در حالی که همه می دانند نیروگاه ها سوخت کافی ندارند و خاموشی بزرگراه ها و خاموشی شبانه شهر ها به این دلیل است. در این شرایط و در پی قطعی برق در بسیاری از مناطق
در یک ماه گذشته میزان گوگرد در هوای تهران دو برابر شده است
اعضای شورای شهر تهران در چند تذکر پیش از دستور درخواست کردند که نیروگاه های اطراف تهران از سوخت مازوت استفاده نکنند. اما امروز علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا درباره استفاده از مازوت گفت: "در ارتباط با نیروگاه های تهران تصمیم گیری شد که گاز جایگزین مازوت شود ولی با توجه به کمبودی که وجود دارد امکان جایگزینی سوخت همه نیروگاه ها وجود ندارد." ناهید خداکرمی، رئیس کمیته سلامت
وقتی هیچ کس از آلودگی هوا نمی ترسد
های جنوبی آن، به دلیل استفاده از سوخت های غیراستاندارد در صنایع، پالایشگاه ها و نیروگاه هاست و رقم بالای این شاخص نشان می دهد که همزمان با ممنوعیت تردد دیزلی در تهران، غلظت آلاینده دی اکسید گوگرد افزایش یافته است. ما نیز شاکی هستیممدارس تعطیل هستند، تردد خودروهای دیزلی و بنزینی محدود شده است اما هنوز هوا آلوده است. زهرا نژادبهرام در حاشیه آخرین جلسه شورای شهر تهران در گفت وگو با
بحران هوا در آشوب کرونا
سازمان حفاظت محیط زیست از تذکر به وزارت نیرو درباره مازوت سوزی خبر دهد؛ هرچند که مدتی بعد این موضوع از سوی مدیر عامل شرکت برق حرارتی تکذیب شد و استاندار تهران نیز در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: هیچ صنعت و نیروگاهی از سوخت مازوت استفاده نمی کند؛ اما داده هایی وجود دارد که نشان می دهد نیروگاه ها و صنایع اطراف تهران از سوخت های غیر استاندارد استفاده می کنند. البته آلودگی هوا فقط
نباید اجازه داد آلودگی هوا دستاوردهای مقابله با کرونا را تحت شعاع قرار دهد/ ضرورت پرهیز از هر گونه تاخیر ...
روح الامینی: رئیس کمیته سلامت مجمع نمایندگان استان تهران از پیگیری موضوع تشدید آلودگی هوای تهران در نشست هفته جاری این کمیته خبر داد و گفت: نباید اجازه داد آلودگی هوا دستاوردهای مقابله با کرونا را تحت شعاع قرار دهد بنابراین انتظار می رود پیش بینی های لازم برای کنترل آلودگی در زمان مناسب و به فوریت انجام و از هر گونه تاخیر و تعلل پرهیز شود. به گزارش راه مردم آنلاین
آمار صعودی کرونا در پایتخت و دیگر شهر های آلوده
تهران نیز درباره اثرات مازوت بر سلامت شهروندان می گوید: سوخت مازوت همزمان با شروع فصل سرما و مصرف گاز افزایش می یابد، علاوه بر این نیروگاه ها نیز از مازوت استفاده می کنند که عملاً کار اشتباهی است. باوجود این اظهارنظرهای ضد و نقیضی درباره اینکه آیا در تهران مازوت سوازنده می شود یا خیر مطرح است اما از حیث آلودگی هوا استفاده از مازوت که ترکیب دی اکسید گوگرد و ذرات معلق است خطرناک ترین ترکیبات آلودگی
هوای تهران به پیشنهاد تعطیلی دو روزه خندید!
. بالاخره جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا در استانداری تهران و آن هم پشت در های بسته تشکیل شد! پس از آن انوشیروان بندپی، استاندار تهران که ریاست این جلسه را به عهده داشت، گفت: پیشنهاد دو روز تعطیلی دستگاه های اداری استان تهران به هیئت دولت ارائه شد که این تعطیلی را برای همه دستگاه های اداری، فعالیت های عمرانی و دستگاه های خصوصی درنظر گرفته ایم. استاندار تهران به گزارش اداره کل هواشناسی این استان
کاهش 50درصدی ترددها افزایش 40درصدی آلودگی ها
هوای پایتخت معرفی می شود. عباس شاهسونی، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت با بیان اینکه کیفیت هوای بعضی مناطق کلانشهر تهران در وضعیت خطرناک قرار دارد، گفت: با توجه به پایداری هوا و استفاده از سوخت مازوت در نیروگاه ها، شرایط هوای شهر تهران و سایر کلانشهرها وضعیت بدتری پیدا می کند. با وجود ارتباط افزایش غلظت آلاینده های هوا به خصوص غلظت ذرات معلق کوچک تر از 5/2 میکرون و میزان ابتلاء و
استفاده از انرژی های نو را در دستور کار قرار دهید
عضو شورای شهر با اشاره به استفاده بی رویه از سوخت های فسیلی و تاثیر آن بر کیفیت هوای تهران خطاب به شهردار گفت: استفاده از انرژی های خورشیدی و پاک را در ساختمان های شهرداری بررسی کنید. به گزارش تین نیوز به نقل از خبرنگار مهر، زهرا صدر اعظم نوری در جلسه امروز شورای شهر در قالب تذکر پیش از دستور به موضوع آلودگی هوای تهران گفت: از استاندار و دولت گله دارم که علی رغم گزارش های هواشناسی بر
ساختمان هایی که بر روی گسل ساخته شده اند
به گزارش سازه نیوز به نقل از بازار،در حالیکه رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران مرجع صدور پروانه ساختمانی را شهرداری دانسته و عنوان می کند مسئولیت پاسخگویی ساخت و ساز بر روی گسل های تهران این سازمان نیست، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، شهرداری و سازمان نظام مهندسی را مسئول پاسخگویی ساخت و ساز بر روی گسل ها و پایین بودن تاب آوری ساختمان ها عنوان می کند. 9 درصد تهران در حریم و پهنه
کوچ سرمایه گذاران تهرانی
زهرا رستگارمقدم_روزنامه نگار چندی پیش مرکز آمار، گزارشی درباره پروانه های ساختمانی صادر شده توسط شهرداری های کشور در زمستان 1398 منتشر کرد. بنا بر این گزارش، صدور پروانه احداث ساختمان 7. 5درصد به نسبت سال گذشته کاهش داشته است. زمستان سال گذشته در تهران، 17هزار و 529 واحد مسکونی پروانه ساخت دریافت کردند که نسبت به فصل گذشته، یعنی پاییز 1398حدود 8. 2 درصد افزایش و نسبت به زمستان سال
دلایل آلودگی هوای کلانشهر ها از نگاه یک نماینده
خبرگزاری ایسنا: اسماعیل حسین زهی با تاکید بر ضرورت ورود مجلس به بحث کنترل آلودگی هوای کلانشهر ها به ویژه تهران، بیان کرد: متاسفانه چندین سال است که در کلانشهر های کشور و به ویزه تهران شاهد آلودگی شدید هوا در فصل سرد سال هستیم. یکی از دلایل این امر تجمیع کارخانجات در سطح شهر ها بوده که علاوه بر تولید آلودگی توسط سوخت این کارخانجات، شاهد تردد ماشین های سنگینی که بعضا از عمر مفید آن ها چندین سال